Výpadky siete nie sú ničím nezvyčajným. Neobvyklé sú až vtedy, keď trvajú viac hodín, či dokonca dní a keď o dôvodoch operátor záhadne mlčí. Presne to sa stalo počas minulého týždňa v Kanade, kde najväčšieho mobilného operátora Rogers Communications postihol obrovský celonárodný výpadok siete. Výpadok bol natoľko veľký, že zákazníci sa niekoľko dní nemohli nikam dovolať, vrátane tiesňových liniek. Rogers má v Kanade takmer 11 miliónov zákazníkov. Ďalších niekoľko miliónov využíva jeho sieť prostredníctvom virtuálnych operátorov.
Výpadok siete mal vplyv aj fungovanie troch veľkých kanadských bánk, ktorých zákazníci nemohli vykonávať online prevody, kontrolovať zostatky na účte či platiť kartou. Mnoho platobných terminálov v Kanade je takisto napojených sieť Rogers, a preto milióny zákazníkov museli namiesto platby kartou vyťahovať z peňaženky hotovosť. Pred cestou hromadnou dopravou si zas nemohli zakúpiť cestovný lístok.
Rogers odmietol zverejniť dôvody výpadku až do doby, kým si nebude jeho zdrojom úplne istý. Zákazníkom takisto nebol schopný povedať, kedy bude problém vyriešený. “Zatiaľ nevieme odhadnúť približný čas, kedy bude problém vyriešený. Nechcem tiež tvrdiť, že sa nám situáciu podarí dostať pod kontrolu dnes,” uviedol niekoľko hodín po výpadku viceprezident spoločnosti, Kye Prigg. Na otázku, či mohol byť zdrojom výpadku hackerský útok odmietol odpovedať. V súčasnosti je už väčšina služieb obnovená, no návrat do normálu trval dva až tri dni.