Google bude na Slovensku bojovať s dezinformáciami o vojnových utečencoch z Ukrajiny

Google na Slovensku, v Česku a Poľsku spustí špeciálnu kampaň, ktorá má bojovať proti dezinformáciám o vojnových utečencoch z Ukrajiny. Sponzorovaný obsah si Google zaplatí na TikToku, Twitteri, Facebooku a na YouTube.

30.08.2022 08:00
The facts and fake news around the coronavirus... Foto:
Ilustračné foto.
debata (9)

Pred niekoľkými týždňami Google v spolupráci s Univerzitou v Cambridgei uskutočnil experiment, v ktorom 5,4 miliónom ľudí zobrazoval špeciálny sponzorovaný obsah, ktorého cieľom bolo bojovať proti dezinformáciám. Na konci experimentu zhruba 22-tisíc ľudí poskytlo spoločnosti spätnú odozvu, ktorá jej pomohla vyhodnotiť úspešnosť kampane. Z výsledkov experimentálnej štúdie vyplynulo, že respondenti dokázali lepšie identifikovať falošné správy, rozlíšiť seriózne spravodajstvo od neseriózneho a lepšie vyhodnotiť, či daný obsah budú ďalej zdieľať so svojimi priateľmi. Štúdia bude publikovaná aj vo vedeckom časopise Science Advances.

Google sa však rozhodol nezostať len pri experimente, ale využiť jeho pozitívne výsledky pri zobrazovaní sponzorovaného obsahu, ktorý má za cieľ bojovať proti dezinformáciám o vojnových utečencoch z Ukrajiny. Práve táto téma rezonuje v krajinách strednej Európy najviac a v posledných týždňoch rovnako intenzívne rozdeľuje aj spoločnosť. Google aj preto bude zobrazovať sponzorovaný obsah na platformách YouTube, TikTok, Twitter a Facebook v troch stredoeurópskych krajinách – v Česku, Poľsku a na Slovensku. Je tak pravdepodobné, že pri sledovaní videí na YouTue alebo TikToku sa vám zobrazí príspevok či video o vojne na Ukrajine a utečencoch, ktorí mali namierené práve do susedných krajín. Počas jedného mesiaca sa bude dcérska firma Google, Jigsaw, usilovať podporiť kritické myslenie u ľudí v krajinách, ktoré čelia veľkému útoku dezinformačných kampaní.

© Autorské práva vyhradené

9 debata chyba
Viac na túto tému: #Google #facebook #YouTube #utečenecká kríza #vojna na Ukrajine #Jigsaw #TikTok