Koľko reklám na YouTube znesiete? Google ich v experimente zobrazil až 10 naraz

V rámci celosvetového experimentu YouTube divákom zobrazoval niekoľko reklám za sebou, ktoré nebolo možné preskočiť. Umiestnil ich na začiatok videí.

23.09.2022 08:00
YouTube Foto:
Ilustračná foto
debata (4)

Snáď niet lepšieho spôsobu ako ľudí presvedčiť, aby si predplatili prémiovú službu YouTube Premium alebo prestali server úplne navštevovať. Google ukončil experiment, v ktorom otestoval trpezlivosť používateľov YouTube prehrávaním niekoľkých reklám za sebou. Maximálne ich mohlo byť až desať.

V rámci celosvetového experimentu sa Google pokúsil zistiť, aké množstvo reklám sú ľudia schopní tolerovať pri sledovaní YouTube na svojich zariadeniach. Reklamy mohli mať súhrnnú kontinuálnu dĺžku až jednu minútu. Je to síce stále menej, než pri sledovaní komerčnej televízie, no YouTube je stále len serverom predovšetkým s kratšími videami, nie s plnohodnotnou filmovou tvorbou ako pri mnohých iných streamovacích službách.

Počas experimentu, ktorý mnohí používatelia označili za veľmi agresívny, sa im zobrazovali reklamy, ktoré častokrát nebolo možné ani len preskočiť. Každá reklama mala dĺžku maximálne 6 sekúnd, no pokiaľ sa ich naraz zobrazilo 10, ubehla celá jedna minút. “V YouTube sa zameriavame na to, aby sme značkám pomohli spojiť sa s publikom na celom svete. Neustále preto testujeme nové spôsoby zobrazovania reklám, ktoré zlepšujú aj divácky zážitok. Tentokrát sme uskutočnili malý celosvetový experiment, pri ktorom sa viacero reklám zobrazovalo v reklamnom bloku. Cieľom bolo vytvoriť zážitok pre divákov znížením počtu reklamných prestávok,” uviedol pre server 9to5google hovorca YouTube. Inak povedané, YouTube skúsil divákom naservírovať čo najviac reklám naraz, aby si ich všetky pozreli aj v prípade, ak nedopozerajú celé video do konca.

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #Google #YouTube #predplatné #reklamy
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy