Príbeh fínskej Nokie poznajú snáď všetci fanúšikovia mobilov. Kedysi etalón kvality, neporaziteľná trhová jednotka, ale aj kreatívna a odviazaná značka, ktorá sa nebála experimentovať, zmeškala svoj vlak. Príchod prvých smartfónov a vzdorovitosť pri nasledovaní trendov sa Nokii vypomstili natoľko, že sa zo zmien na trhu nedokázala otriasť a spamätať. Postupne ju tak predbehli iní, dravší, výrobcovia smartfónov. Najprv to boli značky ako HTC a Samsung, neskôr sa k nim pridal aj Apple. Nokii sa to stala osudným spolupráca s Microsoftom, ktorý ju v roku 2013 kúpil s cieľom podporiť vlastný systém Windows Phone a poraziť tak platformy iOS a Android. Nokia s Windowsom nemala úspech a Microsoft značku v roku 2016 predal fínskej firme HMD Global za zlomok pôvodnej ceny.
Po rokoch úvah, čo bude so značkou Nokia ďalej, sa HMD Global predsa len rozhodla pokračovať vo výrobe mobilov s legendárnym logom a skúsiť osloviť ľudí, ktorí majú hlbšie do vrecka. Prémiový segment firma nechala ako korisť veľkým hráčom. Nostalgia však už ľudí neťahala, predaje v lepšom prípade stagnovali a ani ponuka nebola v silnej konkurencii nijako zaujímavá. HMD Global preto nepriamo naznačilo, že upúšťa od pôvodného zámeru držať Nokiu pri živote. Namiesto toho plánuje predstaviť smartfóny pod vlastnou značkou.