Vyhľadávač Google je možno intuitívny a jednoduchý na používanie, no niektoré informácie je v ňom stále potrebné hľadať samostatne. Navyše posudzovanie kvality a relevantnosti výsledkov má v rukách Google, ktorý stránky hodnotí na základe viacerých metrík. Nie vždy sa preto na prvýkrát dopracujete k informácii, ktoré ste hľadali a musíte tak spresniť kľúčové slová a hľadať znova. To chce zmeniť firma OpenAI, ktorá predstavila vlastný vyhľadávač SearchGPT. Ten na rozdiel od Google využíva pokročilé techniky spracovania prirodzeného jazyka a je postavený na architektúre generatívnej umelej inteligencie. Nevyhľadáva len podľa kľúčových slov, ale zameriava sa na porozumenie a následné generovanie textu, ktorý je čo najviac podobný textu napísanému človekom.
Google sa spolieha na zhodu v kľúčových slovách a môže mať preto problém pri porozumení komplexnejšieho vyhľadávania. SearchGPT na rozdiel od neho lepšie chápe otázky v konverzačnom štýle a dokáže k nim generovať súvisiaci obsah. Predstaviť si to možno tak, že SearchGPT sa môžete priamo spýtať kedy budú otvorené farmárske trhy počas plánovanej dovolenky v talianskom Bibione a v ďalšej otázke sa môžete spýtať aké počasie tam bude bez toho, aby ste vo vyhľadávaní museli spresňovať miesto a čas. Nový vyhľadávač totiž dokáže viesť dialóg a môže byť tiež použitý na úlohy, ktoré vyžadujú generovanie textu. SearchGPT je zatiaľ dostupný len v testovacej verzii pre používateľov s pozvánkou. Firma ho plánuje najprv doladiť predtým, než ho vypustí do sveta.