Elon Musk žaluje firmy za to, že na platforme X nechcú inzerovať

Predstavte si, že podnikáte a vaši zákazníci sa rozhodli u vás ďalej nenakupovať. Tak ich za to zažalujete. Absurdné? Práve to sa deje so sociálnou sieťou X, ktorej majiteľ, Elon Musk, sa rozhodol zažalovať inzerentov, za to, že znížili či úplne obmedzili svoju inzerciu.

11.08.2024 08:00
Elon Musk, Twitter Foto:
Ilustračné foto
debata (3)

Elon Musk mal byť záchranca dlhodobo sa potácajúcej sociálnej siete Twitter. Po jej komplikovanom prevzatí pod svoje krídla sa ju rozhodol reformovať. A to až tak veľmi, že inzerenti začali biť na poplach. Úplná zmena smerovania a politika platformy, vrátane prepúšťania veľkého množstva zamestnancov, či odblokovanie kontroverzných účtov vzbudili medzi inzerentmi veľké obavy. Premenovanie Twitteru na X bolo len vyvrcholením všetkých zmien, ktoré prebiehali chaoticky a nepredvídateľne, teda v presnom opaku toho, čo inzerenti uprednostňujú. Napokon im došla trpezlivosť a objem reklamy začali znižovať, či dokonca reklamu presúvať na konkurenčné sociálne siete. Nespokojný Elon Musk, sa preto rozhodol inzerentov zažalovať.

Žaloba na inzerentov, za to, že zmenili názor a už nechcú na X inzerovať pripomína trucujúceho podnikateľa bez sebareflexie, ktorému sa nepáči, že zákazníci od neho odchádzajú. Musk ich obviňuje za to, že sa údajne voči nemu sprisahali s cieľom bojkotovať reklamu na platforme. Vo svojej žalobe Musk tvrdí, že vplyvná skupina z reklamného priemyslu sa spojila, aby spoločne poškodili sociálnu sieť X. Touto skupinou myslí Globálnu alianciu pre zodpovedné média (skr. GARM), ktorá združuje značky, ktoré nechcú aby sa ich inzercia objavovala veľa nezákonného alebo škodlivého obsahu. Členmi aliancie je viac ako 100 firiem, vrátane značiek ako Unilever alebo Mars. Napriek členstvu však majú firmy slobodnú možnosť rozhodnúť sa spolupracovať aj so stranami, ktoré nespĺňajú štandardy aliancie.

Firmy svoju inzerciu z X stiahli najmä z obáv, aby sa ich reklama nezobrazovala vedľa príspevkov, ktorých obsah nie je v súlade s filozofiou ich značky. Nie je to prvýkrát, čo sa prostoreký Musk sporí s firmami, na ktorých peniaze sa spolieha. V minulom roku napríklad značkám, ktoré opustili platformu, odkázal, aby si “trhli nohou.”

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Twitter #sociálna sieť #Elon Musk #X