Príbeh Nokie je známy takmer každému fanúšikovi mobilných technológií. Bývala symbolom kvality, neohroziteľným lídrom trhu a značkou, ktorá sa nebála inovácií. Aj pri Nokii platilo, že kto chvíľu stál, už stojí opodiaľ. Fínsky lev zaspal dobu a keď na scénu prišli prvé smartfóny, odmietol prijať nové trendy, čo firmu napokon stálo jej dominantné postavenie. Postupne ju predbehli dravejší konkurenti ako HTC, Samsung a neskôr aj Apple. Veľkým prepadom bola spolupráca s Microsoftom, ktorý v roku 2013 Nokiu odkúpil s cieľom podporiť svoj operačný systém Windows Phone a čeliť iOS a Androidu. Táto stratégia však nevyšla a po neúspechu sa Microsoft v roku 2016 zbavil značky, ktorú predal HMD Global za zlomok pôvodnej hodnoty.
Po dlhých úvahách sa HMD Global rozhodlo pokračovať vo výrobe mobilov so slávnym logom, zameraním na zákazníkov s obmedzeným rozpočtom. Prémiový trh prenechali silnejším hráčom. Avšak, nostalgický príťažlivý faktor nezafungoval. Predaje stagnovali a produkty nevedeli konkurovať. Na rozdiel od februára, kedy HDM Global len naznačovalo, čo sa chystá, teraz zmena prichádza už aj oficiálne. Firma sa úplne vzdala myšlienky používať značku Nokia a v Európe ukončí predaj smartfónov, ktoré niesli jej meno. Z trhu sa však úplne nesťahuje. Mobily s Androidom budú mať novú tvár. Na stránkach firmy sa namiesto Nokií už nachádzajú len smartfóny s logom HMD. Zatiaľ nevedno, či firma ukončila “rebranding” alebo je len v prechodnom období kreovania novej identity. Majiteľov Nokií ale potešila aspoň vyhlásením o zachovaní bezpečnostných a softvérových aktualizácií.