Meta bude rozoznávať tváre celebrít. Chce tak zabrániť falošnej reklame

Elon Musk predávajúci online pôžičky či Lady Gaga so zaručeným receptom na chudnutie. Meta nasadí technológiu, ktorá zabráni zobrazovaniu podobných podvodných deepfake príspevkov na sociálnych sieťach Facebook a Instagram.

24.10.2024 08:00
facial recognition, rozpoznávanie tvárí, AI,... Foto:
Ilustračné foto
debata

Otvoríte Instagram a v jednom z príspevkov sa vám objaví Elon Musk, ktorý vám ponúka zaručené investičné tipy pri obchodovaní s virtuálnou menou. Alebo Lady Gaga so zaručeným receptom na chudnutie, ktorý môžete získať po aktivovaní online predplatného. Podobných prípadov sa na sociálnych sieťach objavili desiatky. Internetom totiž hýbe umelá inteligencia a deepfake videá, v ktorých podvodníci zneužívajú tvár a hlas známej osoby na dosiahnutie svojho cieľa, ktorým je oklamanie obeti. Predísť by tomu mohla nová technológia na rozpoznávanie tvárí, ktorú postupne na svojich sociálnych sieťach Facebook a Instagram zavádza spoločnosť Meta.

Nová technológia má firme pomôcť v boji s narastajúcim počtom falošných reklám, ktoré zneužívajú podobizne známych osobností. Tento typ podvodov, často nazývaný „celeb-bait“ reklamy, využíva fotografie celebrít na to, aby vyzeral dôveryhodne a nalákal ľudí na investičné podvody alebo iné finančné triky.

Rozpoznanie tváre pomôže aj pri bežnom overení identity

Meta bude po novom porovnávať obrázky v podozrivých reklamách s oficiálnymi profilovými fotkami celebrít na Facebooku a Instagrame. Ak systém zistí, že ide o falošné využitie, reklama bude automaticky zablokovaná. Prvé testovanie tejto technológie prinieslo sľubné výsledky a Meta plánuje rozšíriť jej použitie na väčší počet používateľov, pričom používatelia budú dostávať upozornenia priamo v aplikácii. Okrem toho technológia môže pomôcť aj ľuďom, ktorí stratili prístup k svojim účtom – namiesto posielania identifikačných dokladov môžu nahrať krátke video selfie, ktoré bude overené pomocou rovnakého systému rozpoznávania tvá­re.

Iniciatíva prichádza v čase, keď Meta čelí neustálemu tlaku na ochranu osobných údajov. Hoci pred pár rokmi firma ukončila svoju službu na označovanie tvárí na základe obáv o súkromie, teraz sa snaží o implementáciu technológií s vyšším dôrazom na bezpečnosť. V oblastiach, kde platia prísnejšie regulácie ochrany údajov, ako v EÚ a Veľkej Británii, však táto technológia zatiaľ nebude dostupná.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #facebook #sociálna sieť #Instagram #méta #deepfake