Kontroverzné rozhodnutie šéfa Instagramu, Adama Mosseriho, meniť kvalitu videí na sociálnej sieti podľa ich obľúbenosti mnohých používateľov pobúrilo. Menej sledované videá sú po novom automaticky zobrazované v nižšej kvalite, zatiaľ čo tie populárne na kvalite nestrácajú. Práve naopak. A. Mosseri v diskusii s používateľmi na platforme Threads vysvetlil, že nové pravidlá majú pomôcť optimalizovať nároky na server a znížiť spotrebu dát, najmä pri starších či menej sledovaných videách. “Väčšinu videí používatelia sledujú krátko po ich zverejnení. Preto sme sa rozhodli znížiť kvalitu najmä u starších videí, ktorých obsah už nie je taký príťažlivý,” uviedol šéf Instagramu. Jedným dychom ale dodal, že pokiaľ server zaznamená vyšší počet pozretí aj u starších videí, automaticky ich ponúkne aj vo vyššej kvalite.
Tvorcovia obsahu však považujú kvalitu videa za jeden zo základných prvkov pre prilákanie publika. Niektorí z nich namietajú, že Instagram touto politikou “trestá” menších tvorcov a oberá ich o možnosti presadiť sa. A. Mosseri ale tvrdí, že sociálna sieť dynamicky upravuje kvalitu videí podľa aktuálnej sledovanosti v danom čase. Zdôraznil, že prioritou platformy je ukázať používateľom čo najkvalitnejší obsah, ktorý majú v danom momente k dispozícii. Myslí si tiež, že kvalita videí je dôležitejšia pre samotných tvorcov než pre divákov, ktorí sú ochotní pozerať aj menej kvalitné videá, ak ich obsah zaujme.
Instagram svojím prístupom kopíruje podobné stratégie iných platforiem, ktoré taktiež menili kvalitu streamovaného obsahu v záujme efektívnejšieho využitia zdrojov. Napríklad počas pandémie platformy ako YouTube znížili predvolené nastavenia kvality prehrávania, aby predišli preťaženiu serverov a zachovali plynulosť služieb pre všetkých používateľov. Novinka však vyvoláva otázky o tom, akým spôsobom môžu nové pravidlá ovplyvniť konkurencieschopnosť menších tvorcov a zmeniť prístup ku kvalitnému obsahu na sociálnych médiách.