Odkiaľ sa na Facebooku a Instagrame zobrali všetky tie reklamy na žehličky, práčky, autá, kozmetiku a online kurzy? A prečo vám sociálne siete stále zobrazujú návrhy na sledovanie ľudí, ktorých ani nepoznáte, no z nejakého dôvodu sa algoritmy domnievajú, že práve vy ste ich cieľovou skupinou? Vyjsť z tohto začarovaného kruhu bolo doposiaľ veľmi ťažké. Prakticky to znamenalo, že človek musel algoritmy naučiť novým móresom a ukázať im iné zvyklosti, aby zmenil spôsob, akým odporúčajú obsah. Spoločnosť Meta však v týchto dňoch predstavila nástroj, ktorý najprv používateľom Instagramu umožní resetovať odporúčaný obsah. Novinka je zatiaľ len v obmedzenej testovacej prevádzke, no očakáva sa, že by onedlho mohla byť dostupná pre všetkých.
Prečo je nová funkcia užitočná?
Algoritmy sociálnych sietí analyzujú správanie používateľov a na základe toho im ponúkajú obsah, ktorý by ich mohol zaujímať. Avšak, tieto algoritmy môžu časom začať zobrazovať obsah, ktorý už nie je pre používateľa relevantný alebo zaujímavý. Možnosť resetovať odporúčania poskytuje používateľom príležitosť začať odznova a umožňuje algoritmu znovu sa učiť na základe aktuálnych interakcií a preferencií. Inak povedané, povedať mu, čo sa vám aktuálne páči, nie čo si algoritmus myslí, že by sa vám mohlo páčiť na základe starých a neaktuálnych dát.
Po tvrdom “reštarte” začne Instagram zobrazovať nový obsah na základe vašich aktuálnych interakcií. To znamená, že ak budete “lajkovať,” nejaký typ príspevkov, môžete očakávať, že sa vám začnú aj iné, podobne ladené, príspevky. Rovnako to bude aj s reklamou. Dôležité je tiež uvedomiť si, že reset účtu je nezvratný a chvíľu potrvá, než sa algoritmus opätovne vycvičí. Odborníci a používatelia túto novinku vítajú. Analytici poukazujú na to, že Instagram sa týmto krokom snaží konkurovať platformám ako TikTok, ktoré sú známe svojimi personalizovanými odporúčaniami.