V dnešnej dobe je snáď už všetko za mesačný poplatok. Splátka mobilu na paušál, hudobné predplatné, streamovacie služby na sledovanie filmov, počítačové programy, Word, Skype, vybrané funkcie v aute, tlač dokumentov na tlačiarni a tak ďalej. Nie každému je však takáto možnosť po vôli. Kým pri niektorých produktoch a službách má predplatné zmysel kvôli prístupu k najnovším aktualizáciám počas dlhšieho obdobia, pri iných je to nonsens, ktorý len slúži ako zdroj príjmu bez väčšej pridanej hodnoty pre spotrebiteľa. Napriek tomu tento koncept láka čoraz viac firiem. Apple nebol výnimkou.
V kuloároch sa už dlhšie šepkalo o tom, že firma svojim zákazníkom plánuje ponúknuť hardvérové predplatné. Ako by to vyzeralo? Zákazník by skrátka platil mesačný poplatok, za ktorý by mal v prenájme ľubovoľné zariadenie. Apple tým chcel vyhovieť zákazníkom, ktorí majú hlbšie do vrecka a nemôžu si dovoliť naraz utratiť stovky či tisíce dolárov za najnovšie hodinky, mobil či počítač. Na rozdiel od paušálu, pri ktorom môže zákazník získať mobil v podstate len za akontáciu a mesačný poplatok splatný počas jedného až dvoch rokov, by nové predplatné by nemalo presne stanovený “koniec.” Zákazník by zariadenie používal, kým by platil. Ak by sa rozhodol zariadenie vymeniť, mohol by tak kedykoľvek urobiť a platil by len predplatné, ktoré by zodpovedalo cene nového modelu.
Ako uviedol magazín Bloomberg, Apple sa po dvoch rokoch práce na projekte, rozhodol skončiť tam, kde začal. S experimentom nebude pokračovať z viacerých dôvodov. Problémom by boli rôzne regulácie, softvérové chyby, ale aj komplikovanosť a komplexnosť celého systému.