Garmin má vážny problém: zapnutie GPS môže jeho smarthodinky ‘zabiť‘

Používanie GPS môže skutočne spôsobiť, že hodinky prestanú fungovať a nebude ich možné ani resetovať. Ide pritom o pomerne veľa modelov z populárnych sérií.

29.01.2025 15:00 , aktualizované: 18:45
garmin Foto:
Garmin čelí jednému z najvážnejších reputačných problémov vo svojej histórii.
debata (1)

Garmin, ktorý patrí spolu so spoločnosťou Suunto k asi najrenomovanejším výrobcov špičkových športových a outdoorových hodiniek, aktuálne čelí vážnemu problému. Podľa viacerých používateľov sa po aktivovaní funkcie GPS niektoré modely hodiniek náhle vypnú a často ich nie je možné opätovne zapnúť bez zásahu servisu. Ide pritom o viacero populárnych modeloch, vrátane Fenix 7, Instinct 3, Forerunner, Venu, Epix Gen 2 a ďalších.

Prvé správy o probléme sa objavili na internetových fórach a sociálnych sieťach, kde sa viacerí majitelia hodiniek Garmin sťažovali na samovoľné vypnutie zariadenia počas behu či iných športových aktivít. Začali sa množiť aj prípady, keď hodinky ostali nefunkčné a vyžadovali buď výmenu batérie, alebo dokonca kompletnú výmenu zariadenia. Vždy to bolo spojené s aktiváciou GPS.

Spoločnosť Garmin zatiaľ vydala len stručné vyhlásenie, v ktorom uvádza, že o tejto poruche vie a že sa situáciou intenzívne zaoberá. „V súčasnosti zhromažďujeme informácie o problematických prípadoch a spolu s našimi dodávateľmi hľadáme čo najrýchlejšie riešenie. Bezpečnosť a spokojnosť zákazníkov sú pre nás na prvom mieste,“ uvádza sa vo vyhlásení.

Nezávislí experti sa domnievajú, že problémom môže byť kombinácia chyby v kóde a možných nedostatkov v hardvéri. Zapnutie GPS výrazne zvyšuje nároky na výkon a batériu hodiniek, čo pri niektorých modeloch môže viesť k preťaženiu systému alebo k trvalému zlyhaniu kritických komponentov. Hodinky jednoducho „odpáli“. Najhoršie, čo sa môže stať je, že ak GPS na hodinkách aktivujete, spustí sa nekonečná a nevypnuteľná aktivácia GPS, na displeji zostane iba modrý trojuholník a hodinky budú nepoužiteľné.

Používatelia, ktorí sa s týmto problémom stretnú, by mali čo najskôr kontaktovať zákaznícku podporu Garmin alebo autorizovaný servis. V niektorých prípadoch môže pomôcť aj manuálna aktualizácia softvéru alebo reset do výrobných nastavení, avšak toto riešenie nie je podľa doterajších zistení zaručene účinné pre všetky postihnuté modely.

Lily-2-Active-hero-image-1480x975 Čítajte viac Lily 2 Active: Garmin uvádza nové smart hodinky určené pre ženy

Ide o jeden z najvážnejších a najväčších problémov so spoľahlivosťou svojich zariadení, ktorým Garmin musel čeliť od svojho vzniku a môže zásadne narušiť jeho reputáciu.

Aktualizácia: Spoločnosť Garmin vydala oficiálne stanovisko, v ktorom oznámila, že pre odstránenie problému treba do hodiniek nahrať aktualizáciu pre GPS, bez nej by ste ich nemali používať. Tento problém súvisel s poškodeným súborom predbežnej vyrovnávacej pamäte GPS známym ako CPE (Current Position Ephemeris). Ten pomáha čipovej súprave GPS pri rýchlom vyhľadávaní satelitov.

Garmin už odstránil chybný súbor CPE zo svojich serverov a distribuoval opravenú verziu. Používateľom odporúča, aby synchronizovali svoje zariadenia s Garmin Connect Mobile alebo Garmin Express a aktualizovali súbor CPE. Ak problémy pretrvávajú, odporúča sa vykonať mäkký reštart, po ktorom bude nasledovať ďalšia synchronizácia. V prípadoch, keď zariadenia nereagovali alebo zostali zacyklené, je ako posledné riešenie navrhnuté manuálne odstránenie poškodeného súboru CPE zo súborového systému zariadenia alebo obnovenie továrenských nastavení.

Facebook X.com 1 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Garmin #smart hodinky #outdoorové hodinky