Spoločnosť Google predstavila nový dizajn svojho ikonického loga „G“, čo predstavuje prvú významnú zmenu od roku 2015. Aktualizované logo si zachováva známe farby – červenú, žltú, zelenú a modrú – no namiesto ostrých farebných prechodov teraz využíva plynulý gradient (prechod), ktorý farby jemne spája. Táto vizuálna úprava odráža moderný a dynamický estetický smer spoločnosti, ktorý je v súlade s jej rastúcim zameraním na technológie umelej inteligencie (AI) a inovácie.
Nové logo sa už objavilo v aplikácii Google Search pre iOS a na zariadeniach Pixel, pričom sa postupne rozširuje aj na ďalšie platformy. Zatiaľ čo hlavné logo „Google“ zostáva nezmenené, očakáva sa, že podobné gradientné úpravy by mohli byť implementované aj v ďalších produktoch spoločnosti, ako sú Chrome, Gmail alebo Mapy.

Táto zmena je súčasťou širšej stratégie spoločnosti Google, ktorá sa snaží zosúladiť vizuálnu identitu svojich produktov s novými technologickými trendmi a posilniť tak svoju pozíciu na trhu. Gradientný dizajn je tiež v súlade s vizuálnym štýlom nedávno predstaveného AI asistenta Gemini, čo naznačuje snahu o jednotný a súčasný vzhľad naprieč celým ekosystémom služieb Google.
Reakcie verejnosti na túto zmenu sú zmiešané. Zatiaľ čo niektorí používatelia vítajú moderný vzhľad a považujú ho za osviežujúci, iní si všimli len minimálny rozdiel oproti predchádzajúcemu dizajnu. Nám sa páčil jeden z online komentárov, kde užívateľ napísal: „…mal som pocit, že sa dívam na pôvodné logo, len som si zložil okuliare.“