Aktuálne (v pondelok 20. októbra) zasiahla globálny internet rozsiahla porucha v infraštruktúre Amazon Web Services (AWS), ktorá na niekoľko hodín vyradila z prevádzky desiatky populárnych aplikácií a webových služieb. Medzi postihnutými sú sociálne platformy Snapchat a Signal, vzdelávacia aplikácia Duolingo, herné služby vrátane Fortnite, ale aj niektoré banky. Najväčšie problémy zaznamenali v USA, no v menšej miere sa stále prejavujú aj v Európe. Amazon informoval o zvýšenej chybovosti a latencii naprieč viacerými komponentmi a súbežne nasadil tímy na obnovenie prevádzky.
Prvé hlásenia o nedostupnosti prichádzali v ranných hodinách, keď používatelia, najmä v USA a Veľkej Británii, začali narážať na zlyhania prihlásenia, posielania správ a načítavania obsahu. Prudký nárast záznamov na monitorovacích portáloch potvrdil, že nejde o lokálny incident, ale o širší výpadok, ktorý sa dotýka veľkej časti ekosystému aplikácií bežiacich nad AWS.
Rozsah dopadu sa rýchlo prejavil v každodennej praxi. Popri výpadkoch Snapchatu sa pridali aj ďalšie globálne služby a zariadenia závislé od cloudu Amazonu, od hlasového asistenta Alexa a kamier Ring až po backendové systémy hier. V Spojenom kráľovstve incident zasiahol aj finančný sektor, kde používatelia bánk Lloyds, Halifax a Bank of Scotland hlásili problémy s mobilným bankovníctvom aj s webovým prístupom.
Špekulácie o kybernetickom útoku sa ukázali ako nesprávne, pravdepodobnejším vysvetlením je interné operačné zlyhanie v rámci infraštruktúry Amazonu. Ten oznámil zrýchlenú obnovu a postupné znižovanie chybovosti, pričom jednotlivé služby sa vracajú k normálnym parametrom postupne. Problémy však čiastočne ešte stále pretrvávajú aj v stredoeurópskom regióne, na Slovensku napríklad v čase publikovania tohto textu stále nefungovala obrazová databáza Shutterstock.