Za digitálny album sa považuje desať digitálnych nahrávok. Na celkovom predaji hudobných kompilácií sa tie digitálne podielali desiatimi percentami. Predaj jednotlivých hudobných skladieb v digitálnej podobe stúpol na z 588 miliónov v roku 2006 na vlaňajších 844 miliónov.
Celkový predaj hudby, teda predaj hudobných albumov, singlov, digitálnych nahrávok a hudobných videí vlani vzrástol o 14 percent na 1,35 miliardy kusov. Digitálne nahrávky mali na celkovom predaji podiel 23 percent.
Nahrávací priemysel už niekoľko rokov bojuje s poklesom predaja hudobných CD. Dôvodom je čiastočne nárast internetového zdieľania hudby, ale tiež záujem spotrebiteľov o ďalšie zábavné produkty, ako sú napríklad DVD alebo videohry.
Najpredávanejším albumom sa vlani stala „platňa“ Noëla Josha Grobana vydaná vo Warner Music. Z kolekcie vianočných piesní sa predalo celkovo 3,7 miliónov kópií. Na druhom mieste sa umiestnil soundtrack k televíznemu filmu Muzikál zo strednej školy štúdia Walt Disney. Tretia priečka patrila skupine Eagles a ich albumu Long Road Out of Eden, ktorý bol vydaný ako nezávislý album a predával sa iba v obchodnej sieti Wal-Mart.
Tri z piatich najpredávanejších albumov boli vydané v poslednom štvrťroku.
Podiel veľkých nahrávacích spoločností na celkovom predaji kompilácií zostal skoro rovnaký ako v roku 2006. Prvé miesto patrí skupine Universal Music, ktorej podiel predstavuje takmer 32 percent. Druhé miesto s podielom 25 percent obsadila Sony BMG a tretí s viac ako pätinovým podielom je Warner Music.