Bývalá jednotka na trhu so smartfónmi pre biznis segment, BlackBerry, sa vydala po stopách fínskej Nokie, keď nedokázala ustáť tlak konkurencie a s novinkami prichádzala na trh oneskorene, ak vôbec. Značky ako Samsung či Apple postupne prenikli aj do segmentu biznis telefónov a v súčasnosti sú ich smartfóny žiadanejšie než smartfóny BlackBerry. Kanadská firma sa preto v snahe zachrániť čo sa dá, rozhodla posilniť pozíciu aspoň tam, kde je ešte stále dominantným hráčom.
Staronový smartfón z nižšou cenovkou a výlučne pre Indonéziu
Spoločnosť pod vedením nového šéfa, Johna Chena, sa rozhodla predstaviť nový smartfón s názvom Z3, Jackarta Edition, určený špeciálne pre indonézsky trh. Nakoľko požiadavky zo strany zákazníkov v Indonézii sú špecifické a dôležitú úlohu zohráva viac než výbava najmä nízka cena, má to byť práve model Z3, ktorý má týmto požiadavkám vyhovieť. Telefón bol oficiálne predstavený už vo februári, no v špeciálnej indonézskej edícii by mal byť vybavený aj niekoľkými aplikáciami s lokálnym obsahom. Jeho cena by nemala prekročiť 140 eur. Informoval o tom spravodajský server BBC.
Pôvodná verzia smartfónu Z3 s veľkým 5-palcovým dotykovým displejom s rozlíšením 540 × 960 bodov, je vybavená dvojjadrovým procesorom Qualcomm Snapdragon 400 s frekvenciou 1,2 GHz, ôsmimi gigabajtami úložnej a 1,5 gigabajtami operačnej pamäte. Na zadnej strane sa nachádza kamera s rozlíšením 5-megapixelov, na prednej jednoduchá kamera s rozlíšením 1,1-megapixelu.