Nokia ponúka kameru pre virtuálnu realitu za 55-tisíc eur

Fínska Nokia spustila predaj profesionálnej kamery pre natáčanie 360-stupňového videa. Video si môžu prehrať majitelia zariadení pre virtuálnu realitu.

19.03.2016 19:21
Nokia, OZO, kamera, Foto:
Nokia spustila predaj svojej 360-stupňovej kamery OZO pre virtuálnu realitu.
debata

Fínska Nokia v týchto dňoch uviedla na trh špeciálnu kameru OZO pre virtuálnu realitu, ktorá zachytáva obraz pod uhlom 360 stupňov. Určená je pre profesionálov, čomu zodpovedá aj jej vysoká cena – 55-tisíc eur. Predávať sa začala v Európe.

Kamera OZO disponuje ôsmimi plne synchronizovanými kamerami, ktoré umožňujú zachytiť komplexný plne sférický záber. Každá z kamier vďaka širokouhlému objektívu zachytáva obraz pod uhlom 195 stupňov. Okrem samostatných kamier je po obvode rozmiestnených aj osem smerových mikrofónov. V zadnej časti kamery sa nachádza slot pre vymeniteľnú batériu spolu s pamäťovou kartou.

Kameru možno použiť aj na dronoch či autách
Na jedno nabitie možno natočiť 45 minút kombinovaného záznamu, ktorý sa v podobe jedného súboru uloží buď na vstavaný SSD disk s kapacitou 500 GB alebo doplnkovo aj na externú SD kartu. Natáčať možno aj v režime 4K, respektíve Ultra HD, avšak limitujúca aj pri nižších rozlíšeniach je snímkovacia frekvencia na úrovni 30 snímok za sekundu. OZO je so štyrmi kilogramami čistej váhy možné pripevniť aj na vozidlá alebo drony a na diaľku ju ovládať.

Nokia verí v úspech virtuálnej reality. Konkurovať bude GoPro a Nikonu
Záznam z kamery môže byť spracovaný napríklad pre zariadenia podporujúce zobrazenie virtuálnej reality, ktorých je dnes už na trhu niekoľko. V súčasnosti si dokáže s videom z Ozo poradiť napríklad náhlavná súprava Gear VR od Samsungu. Firma už pri tvorbe obsahu spolupracuje s filmovými štúdiami, individuálnymi tvorcami, dokumentaristami, hudobníkmi a športovcami pri tvorbe obsahu rôzneho druhu. “Nokia má množstvo skúseností v optike, senzoroch a zvuku. Keď tieto veci dáte dokopy, na mieste je otázka, ktoré technológie podľa nás zmenia svet médií a zábavy. Sme presvedčení, že odpoveďou je virtuálna realita,” uviedol ešte v roku 2015 šéf technologického vývoja Nokie, Guido Jouret.

Ako pripomína magazín Wired, Nokia s kamerou vstúpila do segmentu, na ktorom zatiaľ veľa hráčov nepôsobí, no bezpochyby bude v najbližšom období rásť. Sférickú kameru, ktorá v sebe kombinuje 16 malých športových kamier Hero4, predáva GoPro a v januári už ohlásil obdobnú a navyše vodotesnú kameru pod názvom KeyMission 360 aj Nikon.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Nokia #Samsung #kamera #virtuálna realita #nikon #GoPro