Panasonic mení stratégiu. Lacné televízory nahradí prémiovými 4K modelmi

20.05.2016 19:30
Panasonic, DX900, televízor
Panasonic bude v strednej Európre predávať aj svoj najvyšší model spomedzi 4K televízorov - DX900 (na obrázku). Autor:

Panasonic pri televízoroch ukončil cenovú vojnu. Lacné modely ustúpia prémiovým a lepšie vybaveným 4K televízorom, za ktoré si zákazník výraznejšie priplatí. Firmu zaujíma aj inteligentná domácnosť.

Panasonic priznal, že nemá na to, aby pri televízoroch konkuroval s cenou. Čínski výrobcovia sú lacnejší, agresívnejší a ich televízory dokážu v danej kategórii ponúknuť výrazne lepší pomer ceny a funkcií. Je preto logické, že sa Panasonic rozhodol zmeniť svoju stratégiu a orientovať sa takmer výhradne na segment prémiových výrobkov, ktorý mu môže vo výsledku priniesť väčší a dlhodobejší zisk a stabilnejšiu pozíciu. Firma v tejto súvislosti predstavila niekoľko noviniek určených pre trhy v strednej Európe. Spomedzi všetkých im dominuje najvyšší model DX900, ktorý je nositeľom snáď všetkých dostupných certifikátov. Že by mal mať oproti konkurencii navrch, napovedá aj jeho vysoká cena.

Prémiový 4K televízor používa inovatívnu technológiu na zvýšenie kontrastu
Obraz na televízore DX900 si nechal Panasonic prispôsobiť priamo v Hollywoode, pričom ako jeden z mála modelov na trhu môže mať označenie “referenčný”. Týmto titulom sa môže pýšiť vďaka splneniu požiadaviek združenia UHD Alliance pre zaradenie do kategórie Ultra HD Premium. Podľa zástupcov firme to znamená, že v testoch sú ostatné televízory porovnávané práve s modelmi ako je DX900. Konverzia videa do 4K je možná vďaka novšej technológii, ktorá obsah automaticky upraví do kvality blízkej tomuto rozlíšeniu.

Po technologickej stránke využíva DX900 nový typ panelu (s uhlopriečkou 58 a 65 palcov), ktorý umožňuje lepšiu kontrolu a nastavenie svetla v piatich stovkách samostatných matíc, ktoré sú od seba oddelené tak, aby svetlo z nich neunikalo a obraz si mohol zachovať vyšší kontrast, až 50 000:1.

Panasonic pokračuje s Firefoxom
O operačnom systéme Firefox japonský výrobca tvrdí, že je oveľa rýchlejší, flexibilnejší a jednoduchší na ovládanie než iné systémy. Demonštroval napríklad zjednodušené základné menu s tromi položkami. Pomocou rýchlych odkazov sa možno presunúť buď na televízne vysielanie, k nainštalovaným aplikáciám alebo externým zariadeniam – napríklad k USB kľúčom s fotkami a videoklipmi.

Prednosť dostala inteligentná domácnosť
Pre Panasonic je zaujímavý aj trh s inteligentnými spotrebičmi do domácnosti. Potvrdili to napokon aj zástupcovia firmy, ktorí uviedli, že v ďalšom fiškálnom roku bude síce kladený dôraz na televízory, avšak nemali by byť hnacím motorom v rozvoji biznisu. Prím by mala zohrávať spotrebná elektronika, fotoaparáty ale napríklad aj zabezpečovacie systémy pre domácnosti. Pod pojmom SmartHome si v podaní Panasonicu možno predstaviť modulárny zabezpečovací systém, ktorý pozostáva z jednej (alebo aj viacerých) centrálnej jednotky, na ktorú sa pripájajú ďalšie zariadenia, ako je senzor otvorených dverí, pohybový senzor, telefón, vnútorná a vonkajšia kamera, inteligentná zásuvka a ďalšie.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#televízor #Panasonic #inteligentná domácnosť #Firefox OS #DX900
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk