Natáčate videá na YouTube? Dávajte si pozor na váš slovník

YouTube zverejnil pravidlá podľa ktorých bude posudzovať, či vo videách môže byť umiestnená reklama. Diskvalifikuje najmä videá s hanlivým obsahom.

06.06.2017 12:30
youtube, video, služba, google, internet, videá Foto:
Ilustračné foto
debata

YouTube musel v posledných mesiacoch čeliť kritike pre svoje nejednoznačné pravidlá pri posudzovaní, či vo videách môže alebo nemôže byť umiestnená reklama. Server čelil veľkému tlaku inzerentov a k viacerým kategorickým zmenám pristúpil po tom, čo sa niekoľko veľkých spoločností rozhodlo ukončiť s ním spoluprácu. Na nižších príjmoch to pocítili aj tvorcovia videí. Dôvodom je najmä fakt, že inzerenti sú v súčasnosti oveľa citlivejší na to, v akých videách sa ich reklama nachádza.

V týchto dňoch YouTube na svojom blogu zverejnil pravidlá na umiestnenie reklám vo videí. Alfou a omegou je obsah, ktorý by nemal byť hanlivý a diskriminačný. Ak video užívatelia nahlásia a pri kontrole túto požiadavku nesplní, YouTube v ňom nepovolí umiestnenie reklám.

Žiadne hanlivé slová ani nemiestne paródie

Slovné spojenie „hanlivý obsah“ YouTube popisuje ako obsah, ktorý je diskriminuje, dehonestuje a znevažuje ľudí na základe rasy, etnického pôvodu, národnosti, vierovyznania, zdravotného postihnutia, veku, statusu veterána, sexuálnej orientácie alebo pohlavnej identity. Tu sa však zoznam výnimiek nekončí. YouTube neumiestni reklamu ani do videí tvorcov s nevyberaným slovníkom.

YouTuberi by vo videách tiež nemali urážať jednotlivcov či skupiny a vyhnúť by sa mali napríklad aj nevhodnému parodovaniu seriálových postáv. Parodovanie ako také je síce v poriadku, no neplatí to v prípade, ak parodovaný dabing obsahuje napríklad sexuálne narážky alebo nadávky. „Takéto paródie nutne nemusia porušiť autorské práva, no nemusia ich tvorcom priniesť žiaden zárobok,“ píše server BBC.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #YouTube #tvorba videí