Instagram sa púšťa do boja s YouTube. Predstavil IGTV

Nová aplikácia IGTV umožní používateľom Instagramu nahrávať až 60-minútové videá. Konkurovať môže aj videoserveru YouTube.

21.06.2018 16:08
IGTV, Instagram Foto:
Instagram predstavil novú videoplatformu IGTV.
debata

Instagram je v súčasnosti medzi mladými ľuďmi populárnejší než Facebook. Väčšina tínedžerov, ktorí na Instagrame majú vytvorený účet, ho využíva nie len na zdieľanie fotografií, ale aj ako komunikačnú platformu. Sociálna sieť, ktorá v súčasnosti patrí pod Facebook, v posledných rokoch prešla viacerými premenami. Pôvodná myšlienka zdieľať fotografie zo života sa rozrástla už o spomínanú komunikačnú platformu, neskôr sa Instagram dokonca inšpiroval Snapchatom a odkopíroval to, čo ho robilo unikátnym – príbehy. A tak okrem fotiek začali užívatelia na Instagrame zdieľať aj videá, príbehy zo života (rovnakou funkciou dnes disponuje aj Facebooku) a využívať ho aj na živé prenosy.

Instagram ako alternatíva k YouTube?

Instagram vyrástol a stal sa plnohodnotou sociálnou sieťou, ktorá je novodobým trendom u väčšiny mileniálov. Pri hľadaní ďalších príležitostí kam až môže Instagram rásť sa Facebook rozhodol experimentovať. V týchto dňoch predstavil novú aplikáciu s názvom IGTV, ktorá je v podstate samostatnou videoplatformou podobou YouTube. Na rozdiel od 60-sekundových videí, ktoré môžu užívatelia nahrávať na Instagram umožní tvorcom nahrávať až hodinové videá. Funguje pritom ako samostatná aplikácia, ktorá zdieľa informácie s pôvodným účtom na Instagrame. To znamená, že svojich obľúbených “instagrammerov” nie je potrebné hľadať, IGTV zobrazí ich videá automaticky.

Instagram bude na rozdiel od YouTube videá... Foto: Instagram/IGTV
Instagram, IGTV Instagram bude na rozdiel od YouTube videá štandardne prehrávať v "prirodzenom" vertikálnom formáte.

IGTV by mohol ukradnúť veľké množstvo užívateľov YouTubu, ktorý je odvekým lídrom videoobsahu. Instagram zatiaľ nemá premyslené ako bude videá v budúcnosti monetizovať a akým spôsobom sa pokúsi osloviť tvorcov, ktorí budú očakávať rovnaké benefity, aké im ponúka YouTube. Reklamy zatiaľ nebudú súčasťou novej platformy IGTV, no zrejme sa nenájde nikto, kto by ich neskôr neočakával. Reklamy sa stali esenciálnou súčasťou Instagramu a okrem príspevkov sa zobrazujú aj medzi príbehmi. Inzerenti majú navyše možnosť prelinkovať reklamu s vlastným profilom alebo webovou stránkou a v budúcnosti budú môcť tiež môcť tovar cez Instagram aj predávať. IGTV na rozdiel od YouTube zobrazí videá v “prirodzenom” vertikálnom formáte.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Instagram #YouTube #videoserver #IGTV