S vtipnými GIF animáciami ste sa už určite viackrát stretli. Sú totiž všade. Nájdete ich na Facebooku, WhatsAppe či v iných komunikačných platformách. V priebehu niekoľkých rokov sa stali neodmysliteľnou súčasťou komunikácie, ktorú dokážu ozvláštniť a urobiť vtipnejšou. Facebook v týchto dňoch oznámil, že kupuje firmu Giphy, ktorá ponúka najväčšiu databázu animovaných obrázkov a videí. Denne ich použije viac ako 300 miliónov ľudí. Sociálna sieť za Giphy zaplatí 400 miliónov dolárov.
Čo to v praxi znamená, zatiaľ nevedno. Jedno je však isté. Facebook plánuje obrázky GIF integrovať naprieč celým portfóliom svojich produktov. V súčasnosti sa na zhruba polovici z celkového počtu zdieľaní obrázkov podieľajú služby Facebooku, obzvlášť Instagram. Cieľom Facebooku je ešte viac integrovať GIF obrázky v jednotlivých službách, takže sa im nebude mať možnosť vyhnúť. Budú doslova všade a ich odosielanie bude ešte jednoduchšie. Pre používateľov Giphy sa zatiaľ ale nič nemení. „Ľudia budú môcť aj naďalej vytvárať vlastné GIFy a vývojári a partneri budú môcť stále využívať rovnaké aplikačné rozhranie,“ uviedol viceprezident Instagramu, Višal Šah, ktorý bude po novom zodpovedať aj za rozvoj platformy Giphy.