Zisk Netflixu medziročne vzrástol, no platforma naďalej stráca predplatiteľov. Medzi aprílom a júlom služba stratila ďalší milión členov. Je to veľa, no stále menej, než sa pôvodne očakávalo. Streamovacia služba však hlási úbytok predplatiteľskej základne už druhý kvartál po sebe. Odliv čiastočne zastavila posledná séria seriálu Stranger Things, ktorý je medzi divákmi mimoriadne obľúbený.
Netflix sa borí s problémami najmä po veľkom úspechu konkurenčných platforiem ako je Apple TV, HBO Max, Amazon Prime, Hulu alebo Disney+. Nepopulárne bolo aj zvyšovanie cien, ktoré ovplyvnilo lojalitu zákazníkov. V Spojených štátoch firma v januári skokovo zvýšila cenu základného predplatného zo 14 na 15,5 dolára. V roku 2019 si pritom Netflix za rovnaké predplatné účtoval len 11 dolárov. Vďaka zvyšovaniu cien ale dokázal medziročne zarobiť o 8,6 percenta viac (7,9 miliardy dolárov).
Príplatok za zdieľanie predplatného
Nie je žiadnym tajomstvom, že mnoho používateľov streamovacích služieb využívajú rodinné predplatné, ktoré následne zdieľajú nielen so svojou rodinou ale aj s priateľmi a známymi. Pri rodinnom balíčku je možné využívať individuálne predplatné za zlomok jeho pôvodnej ceny. Netflixu takéto praktiky spôsobovali vrásky na čele, a preto firma hľadala spôsob ako zakročiť.
Najnovším experimentom je 3-dolárový príplatok za pridanie ďalšej domácnosti medzi členov. Užívatelia si tak medzi sebou nebudú môcť zdieľať jedno heslo, ale využívať budú viacero prepojených účtov. Novú formu príplatku za viac členov Netflix experimentálne zaviedol v piatich juhoamerických štátoch – Argentíne, Hondurase, Guatemala, El Salvadore a v Dominikánskej republike.