Instagram otočil. Už sa nechce podobať na konkurenčný TikTok

Instagram sa snažil presadiť výraznú zmenu dizajnu svojej aplikácie, ktorá by sa viac podoba na sociálnu sieť TikTok. Užívateľov však nepresvedčil.

04.08.2022 08:00
Instagram, sociálna sieť, Foto:
Ilustračné foto
debata

Nie je to prvýkrát, čo sa sociálne siete inšpirujú medzi sebou a kradnú si nápady. Instagram nie je výnimkou. Svojho času si “požičal” funkciu príbehov zo Snapchatu. Tentokrát mala byť predlohou k ďalším zmenám obľúbená aplikácia TikTok. Instagram vybraným užívateľom postupne nanútil aplikáciu s upraveným dizajnom, v rámci ktorého dostal viac priestoru videoobsah. Ten aplikácia sama odporúčala, podobne ako to robí TikTok.

Používateľom sa ale tento agresívny krok Instagramu nepáčil a začali sa búriť. Prekázal im najmä fakt, že medzi príspevkami sa im zobrazuje čoraz menej fotiek a videí od ľudí, ktorých sami sledujú. Namiesto toho sa museli prehrabovať videami, ktoré im naservíroval priamo Instagram. Materská spoločnosť Meta preto zmenila názor a uviedla, že so zavádzaním zmien chce radšej počkať. “Musíme urobiť veľký krok späť a premyslieť si ďalší postup. Veľa sme sa pri tom naučili, a tak sa raz vrátime s oveľa lepším nápadom,” uviedol pre server The Verge šéf Instagramu, Adam Mosseri.

Inšpiráciou pre Instagram bola najmä rastúca popularita video platformy TikTok, ktorá sú celosvetovo do svojho mobilu stiahli viac ako tri milióny ľudí. TikTok sa tak stal prvou aplikáciou, ktorá nevlastní firma Meta, ktorej sa takýto míľnik podarilo dosiahnuť. Plánovaný prechod na video obsah však Instagramu nevyšiel. Ukázalo sa, že používatelia chcú mať k dispozícii dve odlišné platformy – TikTok na sledovanie videí a Instagram na sledovanie fotiek. Žiaden hybrid.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #facebook #sociálna sieť #Instagram #méta #TikTok