Streamovacia služba Spotify v uplynulých dňoch oznámila, že do svojho portfólia pridáva čoraz obľúbenejšie audioknihy. Konkurovať by tak mohla službe Audible od Amazonu, ktorá dominuje na trhoch v anglicky hovoriacich krajinách. V ponuke Spotify sa nachádza údajne až 300-tisíc audiokníh, ktoré sú zatiaľ dostupné len pre používateľov v Spojených štátoch. Audioknihy ale nie sú súčasťou predplatného a je si ich potrebné zakúpiť individuálne. Konkurenčný Amazon ponúka niekoľko variantov predplatného s priemernou cenou 15 dolárov za jednu nahovorenú knihu. Používatelia si knihy kupujú za kredity alebo za zvýhodnenú cenu.
Podľa Spotify trh s audioknihami stále nie je dostatočne rozvinutý. “Trh s audioknihami je stále nevyužitý a pritom medziročne rastie až o 20 percent, hoci na súčasnom knižnom trhu má len 6 až 7 percentný podiel,” uviedol Nir Zicherman, viceprezident spoločnosti. Spotify tak bude konkurovať Amazonu, ktorý mal pred štyrmi rokmi 41-percentný podiel na trhu. Aktuálne štatistiky známe nie sú, no podľa analytikov si firma drží významný náskok pred konkurenciou v podobe Apple, Google a Rakuten.
Spotify rozšírením portfólia o audioknihy prekvapilo. Spoločnosť totiž už viac než rok sľubuje rozšírenie predplatného aj o variant s podporou hudby vo vysokom rozlíšení. Väčšina konkurentov takýto benefit pre predplatiteľov ponúka, no Spotify zatiaľ nie. Začiatkom roka služba oznámila, že o novinke Spotify HiFi už čoskoro prinesie viac detailov, no doteraz sa tak nestalo.