Netflix s reklamami zaujal. Zlacnený balík má už milión predplatiteľov

Lacnejšie predplatné s reklamami si na Netflixe našlo už milión zákazníkov. Darí sa mu najmä v Spojených štátoch.

24.03.2023 07:00
Netflix, Spatial Audio Foto:
Ilustračné foto
debata

Netflix sa dlhodobo snaží zastaviť odliv predplatiteľov a zvyšovať tržby postupným obmedzovaním možností zdieľania účtov. K rozšíreniu používateľskej základne mu malo pomôcť aj lacnejšie predplatné dotované reklamami. A to vôbec nie je takým prepadákom, ako pôvodne naznačovali viacerí analytici. Lacnejší balíček, ktorého súčasťou sú reklamy si aktivovalo viac ako jeden milión používateľov a toto číslo neustále rastie. Ako uviedla agentúra Bloomberg, reklamný model zafungoval tak na Netflixe, ako aj na konkurenčnej platforme Disney+. “Netflix vďaka zlacnenému predplatnému získal približne milión nových aktívnych používateľov v Spojených štátoch. Používateľská základňa len mesiac od spustenia reklamou dotovaného balíka vzrástla o 500 percent a v nasledujúcom mesiaci o ďalších 50 percent,” uvádza Bloomberg.

Na začiatku sa však sponzorovanému predplatnému až tak nedarilo, na čo so skepsou reagovali analytici. Tí hovorili o kroku vedľa. Inzerenti však novému modelu verili a ukázalo sa, že právom. Netflix dokázal svoj reklamný biznis vybudovať v rekordne krátkom čase – za menej než jeden rok. Navyše ho spustil bez výraznejšej propagácie. S reklamným balíkom Netflix necieli na súčasných zákazníkov, darí sa mu najmä získavať nových používateľov, ktorí sú v záujme ušetrenia 3 dolárov mesačne (6.99 dolára za balík Basic s reklamami v porovnaní s 9.99 dolára za klasický balík Basic) ochotní tolerovať niekoľko reklamných spotov. Tie sa spúšťajú v priebehu sledovania filmov či seriálov, podobne ako v službe YouTube.

Filmové streamovacie služby si na rozdiel od tých hudobných nemusia zákazníkov deliť. Kvôli licenciám je mnoho filmov a seriálov dostupných len na niektorých platformách. Aj preto je bežné, že jeden používateľ využíva a platí si za prístup k niekoľkým službám naraz.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #netflix #streamovacie služby #Disney+ #filmové predplatné