Kedysi to bol Youtube, ktorý umožnil preskakovať reklamy. Neskôr ale boli povinnou jazdou, ktorú bolo možné obísť len s predplatným. Instagram akoby kopíroval jeho vývoj. Zopár reklám nahradila inzercia, ktorá sa zobrazuje za každým druhým príbehom. Našťastie ju je možné preskočiť. Platforma však testuje nové zobrazenie reklám, ktoré s ich preskočením už nepočíta.
Novú funkciu Instagram nazval “ad break” (angl. prerušenie reklamy) a podľa používateľov, ktorým bola v testovacej prevádzke naservírovaná, sa pri reklamách zobrazuje časovač, ktorý odpočítava čas, kedy je možné reklamu preskočiť. Pre lepšiu predstavivosť – rovnako fungujú reklamy aj na YouTube. Spoločnosť Meta, ktorá Instagram prevádzkuje, ale uviedla, že niektoré kratšie reklamy nebude možné preskočiť vôbec. “Niekedy je potrebné zobraziť celú reklamu pred tým, než môžete pokračovať v sledovaní ďalšieho obsahu,” informuje Meta. Pre server BBC uviedla, že má záujem skúšať nové formáty, “ktoré môžu priniesť vyššiu hodnotu pre inzerentov.” Zatiaľ však odmietla konkretizovať kedy testovaciu prevádzku novej funkcie vyhodnotí a prípadne nepreskočiteľné reklamy aplikuje celoplošne.