Súboj medzi prevádzkovateľmi videoserverov a používateľmi odmietajúcimi platiť predplatné pripomína hru na mačku a myš. YouTube počas minulého roka začal obmedzovať sledovanie videí so zapnutým nástrojom na blokovanie reklám. Špekulantom, ktorí neustále hľadali kľučky služba klepla po prstoch a umožnila im pozrieť si bez reklám len tri videá. Následne im zobrazila hlásenie, v ktorom ich upozornila, aby si nástroj odinštalovali alebo vypli, inak si ďalšie videá nebudú môcť pozrieť.
V apríli tohto roka server zablokoval prístup mobilným aplikáciám, ktoré cez zdieľané rozhranie ponúkali sledovanie videí bez reklám. Videá sa v nich nenačítajú vôbec alebo sa používateľom zobrazí chybové hlásenie o nedostupnosti obsahu cez danú aplikáciu.
Ani tu však boj s obchádzačmi pravidiel nekončí. YouTube začal reklamy vkladať do videí priamo na svojich serveroch. To znamená, že takzvané adblockery ich už nebudú vedieť od videí rozlíšiť a zablokovať. Rovnako tak nebudú schopné zablokovať reklamu, ktorá sa zobrazí kedykoľvek počas videa. Upozornil na to tvorca doplnku SponsorBlock, ktorý pri vývoji aktualizácie narazil na túto prekážku.