Základný balík Basic Netflix predstavil ešte v roku 2013. Cieľom firmy bolo ponúknuť zákazníkom lacnejšie predplatné s plnohodnotným prístupom k filmom a seriálom, avšak s nižšou kvalitou obrazu a obmedzeniami vzťahujúcimi sa na počet používaných zariadení. Basic tak doplnil už existujúce, no výrazne drahšie, balíky Standard a Premium. Monopol Netflixu však začali ohrozovať ďalšie streamovacie služby ako Disney+, Apple TV, Amazon Prime Video či HBO Max čoho dôsledkom bolo, že služba okrem balíka Baisc pridala do portfólia aj balík Basic s reklamami. Najlacnejší variant služby, ktorý sledovanie filmov prerušuje viacerými reklamnými blokmi, Netflixu priniesol až 40 miliónov nových predplatiteľov. Klesajúci trend v počte predplatiteľov sa tak službe podarilo zvrátiť.
Teraz Netflix prichádza s ďalšou zmenou, ktorá zákazníkov s aktivovaným balíkom Basic nepoteší. Vo viacerých krajinách služba začala zákazníkov informovať o ukončení jeho podpory. Zároveň ich vyzvala, aby si aktivovali buď drahšie balíky Standard a Premium alebo najlacnejší balík Basic s reklamami. Tí, ktorí si však už na nejaký štandard v sledovaní videí zvykli, na reklamami sponzorovaný obsah nebudú chcieť prejsť a pravdepodobne si vyberú o 3,5 dolára drahší balík Standard či dvojnásobne drahší balík Premium.
S úpravou ponuky začal Netflix už počas minulého roka. Balík Basic neumožnil aktivovať novým alebo vracajúcim sa zákazníkom v Spojených štátoch, Kanade a Veľkej Británii. Tí, ktorí ho však už používali, tak mohli robiť aj naďalej. Oficiálne o nových zmenách služba zatiaľ neinformovala.