Na začiatku bol odvážny plán postaviť mobilnú aplikáciu naruby a prerobiť ju na nepoznanie. Tento nápad výrobcu reproduktorov Sonos sa však už v prvopočiatkoch stretol s nepochopením. Keď vedenie firmy tvrdošijne oznámilo, že k starej verzii aplikácie sa už vracať nebude a používatelia si majú jednoducho zvyknúť, prišli ďalšie problémy. Nová aplikácia, ktorú Sonos sprístupnil v máji tohto roka nefungovala tak ako by mala.
Májová aktualizácia kompletne prekopala dizajn aplikácie a podľa vedenia firmy mala položiť stavebný kameň pre budúce rozširovanie funkcií a podporu nových zariadení. Opak bol pravdou. Používatelia sa začali okamžite sťažovať, že aplikácia si nepamätá ich spárovaný hudobný systém, má problémy s pripájaním sa na streamingové služby ako je Apple Music a je veľmi nestabilná. Firma na sťažnosti zareagovala tak, že niektoré z nefunkčných prvkov vypla. Aplikácia tým však stratila aj niektoré z funkcií svojho predchodcu. Veľkú hanbu sa snažil Sonos zahnať pravidelnými dvojtýždňovými aktualizáciami, no napriek tomu sa mu plnú funkčnosť aplikácie nepodarilo obnoviť. Masy zákazníkov svoju nespokojnosť vyjadrili aj v obchodoch AppStore a Google Play, kde má aplikácia aktuálne 1,3-hviezdičkové hodnotenie (z celkových 5 hviezdičiek). Okrem toho firme klesol zisk a prepadli sa aj jej akcie.
Sonos teraz navyše prepustil zhruba stovku zamestnancov. V roku 2022 pritom mal 1800 zamestnancov, o rok neskôr o 7 percent menej. V poslednom kole prepúšťania prišli o prácu zväčša ľudia z marketingu. Firma ale plánuje prepúšťať aj v ľudí zo zákazníckej podpory a úplne ukončiť prevádzku strediska podpory v Amsterdame. Jej šéf, Patrick Spence uviedol, že jeho cieľom je napraviť poškodenú povesť a dôveru zákazníkov opravou mobilnej aplikácie. Softvér dokonca dostal prioritu pred novým hardvérom, ktorého predstavenie sa posunulo na neurčito. “Nebudem mať pokoj, kým neopravíme všetky chyby. Sme presvedčený, že sa musíme zamerať na aplikáciu pred čímkoľvek iným,” dodal P. Spence.