Zatiaľ čo väčšina výrobcov spotrebnej elektroniky sa špecializuje na výrobu komerčných, bežne dostupných slúchadiel s lákavou cenovkou, existujú aj výrobcovia, ktorí majú odlišnú filozofiu a cieľovú klientelu. Etalónom luxusu vo svete slúchadiel a hudobného príslušenstva sú už dlhé roky dve značky, ktoré si navzájom konkurujú – britský Bowers & Wilkins a dánsky Bang & Olufsen. Ich zákazníci zväčša nemajú hlboko do vrecka. Vysokú cenu však nie je vždy možné ospravedlniť nadštandardným zvukom. Mnohé, rádovo lacnejšie produkty, majú podobné parametre, no neponúkajú taký luxus a dizajn. Typickým príkladom značky, ktorá si na zvuku dáva záležať rovnako ako na dizajne a použitých materiáloch je Bang & Olufsen, ktorý v týchto dňoch oslavuje sté výročie. Pri tejto príležitosti predstavil nástupcu svojich prémiových slúchadiel H95, model Beoplay H100.
Mnoho ľudí už pri predstavení predošlej generácie slúchadiel prevracalo očami. Napokon, za H95 si dánsky výrobca pýtal takmer 1000 eur, čo z nich robili najdrahšie bezdrôtové slúchadlá na trhu. Svojho času prekonali aj predražené Apple AirPods Max. Bang & Olufsen nezostal nič dlžný svojej povesti a nové slúchadlá nacenil na rekordných 1500 eur. Čo zákazníkom tentokrát ponúka? Model H100 má modulárne vymeniteľné časti. Konkrétne je možné vymeniť hlavový most alebo polstrované náušníky vyrobené z pamäťovej peny a chránenej jemnou jahňacou kožou. Keby slúchadlá vyrábal Louis Vuitton alebo Hermés, nevyzerali by inak.
Unikátny kus s vymeniteľnými časťami
Výrobca sa poučil z minulosti a na každú z mušlí umiestnil odolné sklo, ktoré chráni dotykovú plochu. Ovládanie je podobné ako pri modeli H95 – okrem fyzických a dotykových tlačidiel na ovládanie hlasitosti a potlačenia okolitého hluku slúžia lunety, ktorých otáčanie má aj spätnú haptickú odozvu. 375-gramov vážiaci kúsok využíva 40-milimetrové titánové dynamické meniče. Zvuk dokáže reprodukovať vo frekvenciách od 10 do 40-tisíc Hertzov s kódekmi AAC, LDAC a SBC a s rozlíšením 24-bitov/96kHz. Nechýba ani podpora najnovšieho Bluetooth 5.3, ktoré takisto prispieva k až 34-hodinovej výdrži na jedno nabitie. Slúchadlá je možné nabiť aj zrýchlene (5 minút na 5 hodín výdrže). Zaujímavé je aj automatické prepnutie do úsporného režimu, ktoré dokáže slúchadlá udržať v “pohotovosti” až 90 dní. Navyše s upravenou kvalitou potlačenia okolitého hluku chce výrobca konkurovať aj značkám ako Bose, Sony a Sennheiser, ktoré patria v tejto kategórii k úplnej špičke.
Bang & Olufsen Beoplay H100 sa predávajú v čiernej, striebornej a marhuľovo zlatej farbe za 1499 eur.