YouTube už niekoľko mesiacov skúša trpezlivosť návštevníkov najpopulárnejšieho videoserveru. Najprv to bol zákaz nástrojov na blokovanie reklám, neskôr experimenty s umiestňovaním reklamy a znemožnením jej preskočenia. Teraz YouTube posúva prah znesiteľnosti o ďalší kus ďalej. Podľa niektorých používateľov im “ukryl” tlačidlo na preskočenie reklám. Skrátka, keď si pustili video, privítala ich reklama, ktorú nebolo možné preskočiť. Nebolo totiž ako. V skutočnosti však server tlačidlo ukryl len na minimálnu dĺžku trvania reklamy. To znamená, že ak bolo možné reklamu preskočiť najskôr o päť sekúnd, príslušné tlačidlo sa na obrazovke objavilo až po uplynutí tejto doby. Firma priznala, že ide len o experiment, ktorý skúša na obmedzenej vzorke používateľov.
Google, pod ktorý server YouTube patrí, experiment zdôvodňuje veľmi zvláštnym spôsobom. “YouTube minimalizuje veľkosť prvkov v prehrávači, aby mali používatelia možnosť lepšie interagovať s reklamou a mať lepší a čistejší zážitok z jej sledovania,” uviedol hovorca YouTube, Oluwa Falodun. “YouTube tlačidlo neschováva, len sa objaví až po piatich sekundách, tak ako vždy,” dodal pre server The Verge O. Falodun. Tí, ktorým sa podobné progresívne zmeny nepáčia majú na výber len dve možnosti – naučiť sa ich tolerovať alebo si službu predplatiť a reklám sa zbaviť.