Jeden z najznámejších herných gigantov sveta, Electronic Arts, mení majiteľa. V rámci jedného z najväčších obchodov v hernom priemysle sa spoločnosť dohodla na odkúpení za 55 miliárd dolárov s konzorciom investorov vedeným Public Investment Fund zo Saudskej Arábie. Na transakcii sa podieľajú aj americké investičné skupiny Silver Lake a Affinity Partners.
Po dokončení odkúpenia sa tak EA stane súkromnou spoločnosťou a prestane byť obchodovaná na burze. Akvizícia predstavuje zásadný krok v transformácii herného trhu, ktorý sa v posledných rokoch mení pod vplyvom veľkých finančných skupín. Dohoda predpokladá 100-percentný prevod vlastníctva, pričom akcionári EA dostanú 210 dolárov za akciu, čo predstavuje približne 25-percentnú prémiu oproti poslednej neovplyvnenej trhovej cene. Po transakcii sa akcie EA prestanú verejne obchodovať, dokončenie sa očakáva v prvom kvartáli fiškálneho roka 2027.
Doterajší výkonný riaditeľ spoločnsoti Andrew Wilson zostáva vo svojej funkcii a nemení sa ani sídlo v Redwood City. Vedenie EA vidí v tomto obchode jasné benefity, predovšetkým zrýchlenie procesu inovácie herného priemyslu a možnosti vytvárať nové formy zážitkov v digitálnom svete. Aký to však bude mať reálny vplyv na hráčov a hry? Spoločnosť bude v pozícii, kde sa môže viac kreatívne odviazať, no práve EA nie je tou najkreatívnejšou hernou firmou.
Je preslávená implementáciou mikrotransakcií do svojich hier vo forme balíčkov kariet, kozmetických predmetov, „lootboxov“ (herných balíčkov s náhodným/tajným obsahom, ktorý si hráč odomkne buď hraním, alebo za reálne peniaze), „battle passov“ (systému odmien viazaných na postup v hre) a využívaním FOMO (fear of missing out) efektu – strachu, že hráč premešká časom obmedzenú špeciálnu akciu. Hoci sa tieto praktiky pravdepodobne odkúpením nezmenia, je možné že známe tituly sa po tomto obchode dostanú do rúk aj hráčom na mobilných zariadeniach, nakoľko PIF už vlastní dve veľké vydavateľstvá mobilných hier Scopely a Niantic.