Spoločnosť AT&T odškodní zákazníkov za pomalé DSL pripojenie

Používatelia DSL pripojenia v Spojených štátoch podali hromadnú žalobu na svojho poskytovateľa, spoločnosť AT&T. Dôvodom bola príliš nízka rýchlosť pripojenia, ktorá nesúhlasila so zmluvnou rýchlosťou. Skôr než by im dal súd definitívne za pravdu sa spoločnosť rozhodla pre odškodnenie.

09.05.2010 07:00
kladivko, súd, sudca, rozsudok, trestný čin Foto:
Ilustračné foto
debata

Klamať zákazníkov sa neoplatí. Najväčší americký telekomunikačný operátor, spoločnosť AT&T, čelil hromadnej obžalobe vo veci neoprávneného ob­medzovania rýchlosti internetu u svojich zákazníkov na DSL linkách. Tí si platili za rýchlejší internet, než v skutočnosti využívali. Prevádzkovateľ tak vrámci návrhu na vyrovnanie zaplatí desiatky miliónov dolárov.

Odškodnení budú tí používatelia, ktorí so spoločnosťou uzavreli zmluvu o DSL pripojení v čase od 31. marca 1994, a ktorých rýchlosť pripojenia nedosahovala deklarovaných zmluvných hodnôt. Hlavnou príčinou bolo neodôvodnené zavedenie rýchlostných obmedzení pre určitý okruh zákazníkov.

Ako odškodnenie spoločnosť navrhla sumu vo výške 2,9 dolára za každý mesiac, počas ktorého bola rýchlosť pripojenia u zákazníka s aplikovanými obmedzeniami nižšia, než deklarovala zmluva. Informácie, či tomu tak naozaj bolo, bude čerpať z vlastných záznamov.

Vrámci vyrovnania sa môžu prihlásiť aj ďalší poškodení, ktorých spoločnosť v rýchlosti vedome nelimitovala, ale ich rýchlosti boli podľa záznamov aj napriek tomu výrazne nižšie. V takomto prípade im bude ujma kompenzovaná sumou 2 doláre za mesiac. Aby obžalovaná strana predišla ďalším súdnym sporom, rozhodla sa odškodniť aj zákazníkov, ktorí podľa nej dosahovali stanovené rýchlosti pripojenia, sami však tvrdia opak. Im budú symbolicky a jednorazovo vyplatené dva doláre.

Ako pokánie a na vylepšenie pošramotenej povesti sa spoločnosť rozhodla prispieť sumou 3,75 milióna dolárov na charitu a zaplatiť 11 miliónov dolárov za právne služby svojich oponentov. Ako sama uviedla, v budúcnosti sa bude snažiť podobným prípadom predchádzať dôsledným monitorovaním poskytovaných služieb.

debata chyba