Napriek tomu americká spoločnosť verí, že sa jej podarí dodržať záväzky a prvé Dreamlinery 787 dodá japonským aerolíniám All Nippon Airways načas v máji budúceho roka.
Pôvodne bol prvý skúšobný let naplánovaný na august. Teraz Boeing hovorí o konci novembra až začiatku decembra. „Dôležité je, či pri testoch nenarazíme na niečo neočakávané. Už nemáme čas na riešenie závažných problémov," povedal pre Wall Street Journal viceprezident Boeingu Mike Bair.
Dreamliner 787 je novým členom rodiny stredne veľkých lietadiel s dlhým doletom a získal si veľký záujem leteckých spoločností. Tie si od neho sľubujú najmä nižšie náklady na prevádzku a údržbu. Ak má však Boeing záujem zákazníkov uspokojiť, musí do konca roka 2009 vyrobiť 112 lietadiel. Už v súčasnosti má Boeing zabezpečené objednávky na 706 kusov Dreamlinerov až do roku 2013.
Novo ohlásené časové sklzy však ukrajujú z času, ktorý bude mať spoločnosť na skúšobné lety. Na porovnanie model 777 spoločnosť testovala vyše jedenásť mesiacov. Dreamliner bude musieť týmito testami prejsť za menej ako pol roka.
Problémy Boeingu sú podstatne menšie, ako tie, ktorým musel čeliť európsky Airbus. Najväčšie dopravné lietadlo A380 sa oproti pôvodným plánom omeškalo až o dva roky, čím sa výrazne zvýšil rozpočet na jeho vývoj. Sklz pripravil o kreslo aj generálneho riaditeľa Airbusu. Prvý komerčný let superjumba A380 je naplánovaný na október.
V júli oficiálne predstavený model 787 bol doslova zlepený dokopy dočasnými nitmi, a nebol schopný letu. Dreamliner 787 je vyrobený najmä z uhlíkovo-plastových materiálov. Jeho prevádzka má byť vďaka tomu o pätinu lacnejšia a o tretinu majú klesnúť náklady aerolínií na jeho údržbu.