„Bude to let môjho života,“ napísal na Twitteri krátko pred odletom Borschberg, ktorý je spolu s ďalším Švajčiarom Bertrandom Piccardom autorom projektu solárneho stroja a zároveň sa s ním strieda v pilotovaní jednotlivých etáp.
Borschberg priznal, že je pre neho táto siedma etapa veľkou neznámou. „Nie som si istý, ako sa bude SI2 správať počas toľkých dní a nocí,“ napísal.
Podľa skôr zverejnených plánov švajčiarska dvojica počítala s tým, že solárne lietadlo poletí päť dní a nocí v kuse, teraz Borschberg hovorí o šiestich dňoch.
Šesťdesiatdvaročný pilot by s lietadlom mal prekonať vzdialenosť 8 500 kilometrov. Okrem lietadla bude let zaťažkávacou skúškou aj pre neho samotného. „Bude to pre mňa objavovanie toho, ako sa cítim a ako som schopný udržiavať sa počas tých piatich či šiestich dní vo vzduchu,“ povedal stanici BBC.
Podľa Picarda, ktorý kolegovi poprial pred odletom veľa šťastia, nemôže pilot príliš dlho odpočívať.
Lietadlo je síce vybavené autopilotom, toaletou a zásobami vody a jedla, ale je veľmi citlivé na turbulencie, pre ktoré treba byť stále v strehu.
Cesta okolo sveta sa začala 9. marca v Abú Zabí v Spojených arabských emirátoch. Má trvať päť mesiacov, z toho samostatné lety majú trvať 25 dní. Celá trasa by odhadom mala byť dlhá asi 35-tisíc kilometrov.

Prvé etapy cesty prebiehali v relatívne rýchlom slede. Na čínskom východnom pobreží sa však lietadlo zdržalo viac ako mesiac pri čakaní na počasie vhodné ku štartu, ktorý bol niekoľkokrát v poslednej chvíli odložený.
Piccard a Borschberg sa projektom snažia podporiť využívanie slnečnej energie. Solar Impulse 2 je zlepšenou verziou prvého lietadla Solar Impulse, ktoré obaja piloti vyskúšali pri preletoch nad Európou, Afrikou a Spojenými štátmi americkými. Na svojom povrchu má 17 248 fotovoltaických článkov, ktoré s pomocou lítiových batérií dodávajú energiu štyrom motorom.
Lietadlo má rozpätie krídiel 72 metrov, čo je viac, ako má Boeing 747. Váži však len 2,3 tony, teda asi ako väčší osobný automobil.

Let z Nankingu na Havaj, ktorý má trvať asi 130 hodín, je možné sledovať v reálnom čase na internete. V prípade vážnej poruchy znemožňujúcej ďalší let by Švajčiar mal vyskočiť z lietadla padákom do oceánu, pravdepodobne stovky kilometrov ďaleko od dostupnej pomoci.
„Nevidím to ako riskantné, pretože sme dlho pracovali na rôznych problémoch. Napríklad, ak prídem o jeden motor, môžem letieť na tri ostatné,“ poznamenal pilot. „Pre prípad najhoršieho mám padák a záchrannú plť a viem, ako ich použiť. Samozrejme, dúfam, že to nebudem potrebovať,“ dodal.
Ak bude let úspešný, ďalšia etapa povedie z Havaja do Phoenixu v Arizone.