Bicykel má tiež navigáciu aj reproduktory pre počúvanie hudby. Informovala o tom grécka tlačová agentúra AMNA. Tento zvláštny dopravný prostriedok prvýkrát prešiel ulicami severogréckeho mesta Kozani v pondelok a pútal veľkú pozornosť ľudí, ktorí nevedeli, či ide o bicykel či auto.
Prvý grécky štvorkolesový bicykel má síce riadidlá a kolesá ako bicykel, ale aj dvierka a priehľadnú strechu aj okienka ako auto. Nechýbajú odrazky, svetlá a spätné zrkadlá. Jazdí na lítiovú batériu, ktorá sa dá dobiť ako pri elektroautách a vydrží hodinu, alebo sa dobíja šliapaním do pedálov.
Elektrobicykel nazvaný Bike-1 vytváral päťdesiatdvaročný elektroinžinier Dimitris Glumpos počas lockdownu, ktorý v Grécku platí od novembra. Jeho cieľom bolo jednak prispieť k ekologickej prevádzke v mestách, ale aj priniesť väčšie pohodlie cyklistom, aby na nich nepršalo.
Vozítko zostavoval Glumpos, otec dvoch detí, na terase a v obývacej izbe, pretože Gréci majú už niekoľko mesiacov kvôli pandémii covidu-19 obmedzený pohyb vonku. „S manželkou a deťmi sme v obývačke posunuli nábytok do rohu a na voľnom priestore som potom zostavoval svoj Bike-1,“ popísal agentúre AMNA zostrojovanie bicykla muž, ktorý tiež prednáša na Západomacedónskej univerzite.
Grécke „bicykloauto“ má sedem rýchlostí a môže prepravovať menšiu batožinu s hmotnosťou až 30 kilogramov. Celé vozítko je dlhé 1,8 metra, široké 90 centimetrov a vysoké asi 1,5 metra. Jeho autor sa teraz sústredí na vylepšenie nového dopravného prostriedku, okrem iného chce znížiť jeho váhu, tá je zatiaľ asi 120 kg.