Pomenovanie „obrovský tanker“ v prípade lode Hellespont Alhambra (neskôr premenovanej na TI Tara) ani zďaleka nevystihuje jej skutočné rozmery. Táto loď, patriaca medzi najväčšie tzv. „ultra large crude carriers“ (ULCC), respektíve medzi supertankery, meria približne 380 metrov na dĺžku a takmer 68 metrov na šírku. Postavené boli naraz takéto tankery štyri.
Všetky boli v rokoch 2002 – 2003 skonštruované pre spoločnosť Hellespont Group lodiarmi z Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering v Okpo v Južnej Kórei. Pôvodne sa volali Hellespont Alhambra, Hellespont Fairfax, Hellespont Metropolis a Hellespont Tara. V roku 2004 belgický Euronav a partneri kúpili všetky štyri lode a premenovali ich na TI Africa, TI Asia, TI Europe and TI Oceania.

Tieto lode sú tak veľké a majú taký ponor, že neprejdú plavebnými komorami Panamského prieplavu a tiež nemôžu plávať cez Suezský prieplav, pokiaľ sú naložené.
Pre lepšiu predstavu – Hellespont Alhambra je dlhšia než Eiffelova veža meria na výšku. Na palubu by sa bez problémov zmestili viac ako tri futbalové ihriská zaradené za sebou. Má maximálny ponor takmer 24 metrov, vďaka čomu dokáže odviezť obrovské množstvo ropy. Kapacita lode sa uvádza na úrovni približne 441 585 ton (DWT) – to znamená, že dokáže prepraviť takmer tri milióny barelov ropy.

Po technickej stránke boli tieto tankery jedným z vrcholov súčasného lodného inžinierstva. Pohonná jednotka Hellespont Alhambry mala výkon vyše 37 000 kW (vyše 50 000 koní), čo umožňuje lodi plávať rýchlosťou do 16–17 uzlov (približne 30 km/h). Moderné dvojité lodné dno výrazne znižuje riziko ekologickej katastrofy v prípade poškodenia trupu a spĺňa tak prísne medzinárodné bezpečnostné predpisy.
Lode sú však tak veľké, že to veľmi limitovalo ich praktické využitie. Preto už v rokoch 2009 a 2010 boli TI Asia a TI Africa prerobené na plávajúce skladovacie a vykladacie plavidlá (FSO – Floating Storage and Offloading), ktoré kotvili pri pobreží Kataru v Perzskom zálive na ropnom poli Al Shaheen. V roku 2017 tak skončil aj supertanker TI Europe, ktorý si prenajala spoločnosť Statoil.

FSO sú špeciálne upravené lode alebo plávajúce konštrukcie, ktoré slúžia predovšetkým na skladovanie (prípadne čiastočné spracovanie či prečerpanie) ropy alebo iných produktov. Ide o plavidlá, ktoré spravidla už nemajú vlastný pohon, sú trvalo alebo dlhodobo ukotvené na mori a môžu sa využívať ako „plávajúce zásobníky".