Koncom apríla obdržalo obojživelné lietadlo AG600, známe aj pod menom Kunlong, typový certifikát od Čínskej správy civilného letectva (CAAC). Tento krok otvára cestu k sériovej výrobe a jeho budúcemu nasadeniu lietadla do prevádzky.
AG600 je najväčšie civilné obojživelné lietadlo na svete na základe maximálnej vzletovej hmotnosti. Jeho celková dĺžka dosahuje 38,9 metra, výška lietadla je 11,7 metra a rozpätie krídel má 38,8 metra. Jeho maximálna vzletová hmotnosť je až 60 ton. Lietadlo poháňajú štyri turbovrtuľové motory typu WJ-6, ktoré konštrukčne vychádzajú z osvedčenej sovietskej koncepcie AI-20 (vyvinutej v päťdesiatych rokoch minulého storočia) a poskytujú dostatočný výkon aj v náročných klimatických podmienkach.
Aj vďaka nim a a špeciálnej konštrukcii dokáže AG600 vzlietať a pristávať nielen na klasických letiskách, ale aj na vodnej hladine, pričom zvládne vlny s výškou až dva metre. Dolet má až 4 500 kilometrov, čo mu umožňuje pokryť rozsiahle územia bez potreby medzipristátia, a to vrátane vzdialených ostrovov.
AG600 bolo navrhnuté s cieľom plniť široké spektrum úloh spojených s ochranou civilného obyvateľstva a bezpečnostnými operáciami. Jeho schopnosť rýchlo nabrať až 12 ton vody za približne 20 sekúnd a následne ju efektívne vypustiť na požiarisko umožňuje jeho efektívne nasadenie pri hasení rozsiahlych lesných požiarov. Okrem toho lietadlo disponuje dostatočnou kapacitou na evakuáciu až 50 osôb pri záchranných misiách v prípade námorných nehôd, čím zohráva dôležitú úlohu pri pátracích operáciách. Vďaka schopnosti pristávať na pevnine aj na vode je mimoriadne vhodné aj na transport humanitárnej pomoci do oblastí postihnutých prírodnými katastrofami, kde klasická infraštruktúra nemusí byť dostupná.

Hoci je AG600 určené predovšetkým pre potreby čínskej civilnej ochrany a vnútornej bezpečnosti, záujem o tento stroj prejavilo už aj niekoľko zahraničných štátov, najmä tie, ktoré čelia častým požiarom alebo nedostatku dostupnej záchrannej infraštruktúry v rozsiahlych a ťažko dostupných regiónoch. Konkrétne krajiny ako Nový Zéland a Malajzia zvažujú jeho možné využitie pri civilnej ochrane a zásahoch v prípadoch prírodných katastrof.