Štvrtý ročník CyberGame si účastníci aj organizátori budú pamätať ako rekordný kvôli počtu účastníkov, víťazke medzi hráčkami a gestu, ktoré urobil absolútny víťaz. Počas desiatich týždňov sa do CyberGame registrovalo na slovenskej aj anglickej platforme vyše 5-tisíc účastníkov. Viac ako polovica z nich skórovala, pričom na Slovensku to bolo viac ako 1 200 hráčov od základných škôl až po skúsených bezpečnostných profesionálov.
Cybergame patrí k najnáročnejším kyberbezpečnostným hrám svojho druhu v Európe, úlohy do nej totiž pripravujú profesionáli z Národného bezpečnostného úradu. V CyberGame 2025 boli tri analytické vetvy – malvérová, forenzná a OSINT analýza. Ďalšia hracia vetva bola venovaná kryptografii, netechnická mala názov procesy a riadenie bezpečnosti a mimoriadne atraktívna bola vetva ofenzívna bezpečnosť. Každá z mala viacero herných scenárov.
Každý scenár obsahoval viacero úloh s rôznymi stupňami obťažnosti. Po splnení úlohy hráč získa vlajku, pričom počet bodov za každú vlajku závisí od náročnosti úlohy. Ak hráč vyrieši všetky úlohy v scenári, obdrží bodovú prémiu. Vyhodnocovanie úloh prebiehalo automatizovane a úlohy v rámci scenára na seba logicky nadväzovali. Hráč mal možnosť vybrať si, ktorú vetvu a scenáre bude hrať, čím ovplyvnol svoj herný postup.
„Radi by sme všetkým ukázali atraktívny svet kybernetickej bezpečnosti a zároveň veríme, že talent pre túto oblasť sa dá objaviť v každom veku. Preto je pre nás tento mimoriadny záujem povzbudením aj do ďalších ročníkov,“ povedal v mene odborného garanta Milan Pikula, riaditeľ SK-CERT.

Absolútnym víťazom CyberGame 2025 sa stal Lukáš Kuzmiak. Súťaž objavil na medzinárodnej hráčskej platforme a v najkratšom čase dosiahol najvyšší počet bodov. IT bezpečnosti sa venuje od tínedžerských čias, keď začal hrávať prvé hry, profesionálne už pätnásť rokov. Všetkých prekvapil, keď sa rozhodol špičkový notebook ROG Strix Scar, ktorý bol cenou pre víťaza, darovať: „Notebook venujem do študentskej kategórie s nádejou, že to niekoho povzbudí a nakopne v kariére. Práve takíto ľudia sú budúcnosťou tohto odvetvia.“ Dar si prebral Samuel Varga, šestnásťročný študent na strednej škole.
Ocenený bol nielen celkový víťaz, ale aj najlepšia hráčka CyberGame 2025 (Lívia Samolejová), víťaz kategórie Najlepší študent (Ivan Lepieš), hráči s najvyšším počtom bodov v expertných vetvách (Martin Jantošovič a Maroš Valach), učiteľ s najvyšším počtom bodov v súťaži (Michal Šrobár) a najlepšia juniorka (13-ročná Anna Samolejová). Úlohy v hre boli vytvorené tak, aby ich nebolo možné riešiť cez umelé inteligencie.
„CyberGame motivuje ľudí učiť sa nové veci, rozvíjať analytické myslenie a hľadať riešenia reálnych bezpečnostných výziev. Takéto CTF hry sú dôležitým zdrojom nových nápadov aj pre samotný trh a zároveň pomáhajú budovať generáciu, ktorá bude pripravená čeliť aktuálnym aj budúcim hrozbám,“ zhodnotil súťaž Peter Kočík, vedúci systémových inžinierov spoločnosti Fortinet.