Preskakujete reklamy na YouTube? Pribudne viac tých, ktoré preskočiť nemôžete

Tomáš Švec | 29.08.2018 13:25
youtube, video, služba, google, internet, videá Foto:
Ilustračné foto
YouTube po novom umožňuje tvorcom zapnúť zobrazovanie reklám, ktoré nie je možné po piatich sekundách preskočiť. Nepreskočiteľná reklama však nemôže mať viac ako 20 sekúnd.

Reklám je všade veľa a objavujú sa v čase, keď by ste ich najradšej nevideli. Napríklad pred videami na YouTube. Našťastie ich bolo možné preskočiť a netráviť tak ich pozeraním desiatky sekúnd či minút. To sa onedlho zmení. Na YouTube od pondelka 27. augusta pribúdajú reklamy, ktoré nie je možné preskočiť.

YouTube tvorcov videí informoval o novej možnosti deaktivácie preskakovania reklám, ktorú majú po novom k dispozícii. Sami sa preto môžu rozhodnúť, či svojim divákom umožnia reklamy preskakovať alebo nie. Ak možnosť preskakovania reklám vypnú, môžu očakávať viac peňazí z reklamy, nakoľko inzerenti sú ochotní tvorcom platiť viac práve za nepreskočiteľné reklamy.

Doposiaľ bola táto funkcia dostupná len v experimentálnom režime a pre vybraných tvorcov. YouTube sa ju po niekoľkých mesiacoch testovania rozhodol rozšíriť na všetkých tvorcov, ktorí sú zaradení v partnerskom programe YouTube Partner. Každá nepreskočiteľná reklama však nemôže byť dlhšia ako 20 sekúnd. Bežné reklamy bolo doposiaľ možné preskakovať po piatich sekundách.