Vedci objavili novú planétu, podobá sa Neptúnu

Vedci prišli s prevratným objavom. Objavili totiž úplne novú planétu podobnú Neptúnu, ktorá môže byť nápomocná pri zodpovedaní niektorých základných otázok týkajúcich sa planét.

12.05.2017 08:43

Podľa The Independent je nová planéta, ktorá je veľkosťou podobná Neptúnu, vzdialená 430 svetelných rokov od Zeme a má atmosféru, ktorá sa skladá z vodíka a hélia. Atmosféra tejto planéty je vodnatá, čo znamená, že bola vytvorená buď blízko hviezdy alebo relatívne neskoro počas vzniku vlastného solárneho systému.

Práve to je veľký rozdiel v porovnaní s Neptúnom a Uránom, ktoré vznikli v dávnej minulosti. „Tento nový vzrušujúci objav ukazuje, že v atmosférach týchto exoplanét je oveľa väčšia diverzita, ako sme si pôvodne mysleli. Tento teplý Neptún je oveľa menšia planéta ako tie, ktoré sme detailnejšie charakterizovali. Preto je tento objav veľkým prelomom v našej snahe zistiť ako vznikajú solárne systémy a ich porovnanie s naším,“ povedal profesor Davis Sing z University of Exeter.

Výskumníci publikovali svoje zistenia v časopise Science. Planéta, ktorú nazvali HAT-P-26P, má oblohu takmer bez oblakov a je na nej dostatok vody.