Test vysielala NASA TV v priamom prenose na internete. Či bol úspešný, ukážu až dáta zaznamenávané počas celého letu od štartu až po dopad.
Modul začal previerku s určitým oneskorením o 15:15 SEČ štartom z rampy. Ďalšie fázy letu a návratu na zem prebehli podľa všetkého tak, ako mali. Server Spaceflight Nowsi však všimol, že pri záverečnom klesaní sa roztvorili len dva namiesto predpokladaných troch veľkých padákov.
„Loď Starliner v pondelok (4. 11.) preletela kritickým bezpečnostným míľnikom pri hlavnej skúške svojho (záchranného) systému prerušenia letu. Pred nami je analýza množstva dát, ale sme o krok bližšie letom s posádkou,“ uviedla NASA v prvom komentári na twitteri.
Podľa NASA by sa astronauti, ak by dnes nejakí v module boli, dostali bezpečne späť na zem aj pri otvorení len dvoch z troch hlavných padákov.
Záchranný systém prerušenia letu má v prípade nečakanej udalosti počas štartu nosnej rakety alebo krátko po ňom zabezpečiť prenesenie modulu s posádkou do bezpečnej vzdialenosti od štartovacej rampy a nosnej rakety.
Boeing získal od NASA kontrakt na prepravu astronautov na Medzinárodnú vesmírnu stanicu (ISS) a späť na Zem s využitím nosnej rakety a pilotovanej lode podobne ako súkromná spoločnosť SpaceX. Tá je v príprave svojej lode Crew Dragon o niečo napred.
Skúšobný let bez posádky s pristátím na ISS a návratom na Zem Crew Dragon úspešne absolvoval už v prvej polovici marca. Druhý let na orbitálny komplex, tentoraz s posádkou, ale musel byť odložený kvôli poškodeniu lode pri nevydarenom aprílovom teste motorov na zemi.
Spoločnosť Boeing dnes SpaceX predbehla v preverení záchranného systému. Zakladateľ a šéf SpaceX Elon Musk nedávno povedal, že test tohto systému Crew Dragonu by sa mohol uskutočniť koncom novembra alebo začiatkom decembra.
Termín štartu prvého letového testu bez posádky lode CST-100 Starliner k ISS bol stanovený na 17. decembra.
NASA netrpezlivo čaká na to, až bude môcť vďaka Crew Dragonu a Starlineru prestať s kupovaním miest v ruských kozmických lodiach Sojuz. Tie sú teraz jediným prepravným prostriedkom schopným dostávať ľudí na obežnú dráhu okolo Zeme od ukončenia programu amerických raketoplánov z júla 2011. Podľa portálu Ars technika v minulosti Američania platili za jedno letové miesto v Sojuze vrátane výcviku približne 81 miliónov dolárov.