Objav "čiernej neutrónovej hviezdy" môže zmeniť astronómiu

24.06.2020 18:38
ciernadieera
Umelecké stvárnenie dvojhviezdy čiernej diery a neutrónovej hviezdy. Autor:

Vedci objavili astronomický objekt, aký nikdy dosiaľ nepozorovali.

Informuje o tom spravodajský portál BBC, podľa ktorého je objekt masívnejší, ako neutrónové hviezdy, ale má menšiu hmotnosť ako čierne diery.

Existencia takýchto „čiernych neutrónových hviezd“ nebola považovaná za možnú a pozorovanie objektu znamená, že vedci budú musieť prehodnotiť svoje poznatky o tom, ako vznikajú neutrónové hviezdy aj čierne diery. O objav sa postaral medzinárodný tím vedcov, ktorí pracujú s detektormi gravitačných vĺn v Spojených štátoch a Taliansku.

Charlie Hoy, študent z britskej Cardiff University, ktorý sa podieľal na výskume, sa pre BBC News vyjadril, že nový objav môže „zmeniť naše chápanie“. „Nemôžeme vylúčiť žiadne možnosti. Nevieme, čo je to a preto je to také vzrušujúce, lebo to skutočne mení náš odbor,“ skonštatoval Hoy, ktorý je členom medzinárodného tímu pracujúceho pre Ligo-Virgo Scientific Collaboration.

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník