Týmto výkonom sa Francúzi priblížili „na dostrel“ absolútnemu svetovému vlakovému rekordu. Ten drží japonská experimentálna súprava Maglev MLX01, ktorá dosiahla rýchlosť 581,2 kilometra za hodinu. Tá sa však nepohybuje po koľajniciach, ale levituje nízko nad elektromagnetickým podložím.
Pokus o prekonanie rekordu sa uskutočnil na novej trati pre rýchlovlaky TGV medzi Štrasburgom a Parížom, ktorá sa pre verejnosť otvorí 7. júna. Špeciálne upravená súprava rýchlovlaku vyrazila o 13:00 a za necelých 15 minút dosiahla rekordnú rýchlosť.
V bežnej premávke takéto rýchlosti TGV nedosahuje, preto boli potrebné mnohé ochranné opatrenia. Rekord dosiahla upravená experimentálna súprava TGV V150 zložená z dvoch pohonných jednotiek a troch dvojposchodových (!) vozňov s väčšími kolesami. Takisto sa musí riešiť napríklad aj aerodynamické ošetrenie zberačov a ochrana trakčného vedenia pred vertikálnymi vibráciami.
Test slúži nielen ako publicita pre výrobcu, spoločnosť Alstom, ale aj pre vývin novej generácie TGV – LGV Est. Tá má v bežnej premávke jazdiť 320 km/h, neskôr až 350 km/h. TGV tak potvrdí svoj primát najrýchlejšieho pravidelného koľajového vlaku na svete.