Facebook zobrazí viac reklamy. Povinne a pre všetkých

Napriek tomu, že obchodné výsledky Facebooku sú viac než priaznivé a firme stúpli aj príjmy z reklám, uvažuje o ďalšom celoplošnom nasadení nových reklamných bannerov. Tentokrát vo forme krátkeho 15-sekundového videa.

03.08.2013 11:45
(typo - nepouzivat v orise) facebook, sociálna...
Ilustračné foto
debata (11)

Príjmy z reklám sú pre Facebook kľúčové. Firme sa ich síce v poslednom období podarilo znásobiť, no už dnes hľadá ďalší spôsob, ako vylepšiť svoje obchodné výsledky. Po dlhých úvahách nakoniec vedenie sociálnej siete rozhodlo. Užívateľom sa okrem štandardných reklamných príspevkov na ploche budú zobrazovať aj reklamné spoty vo forme krátkeho niekoľkosekundového videa. Podobne ako v televízii.

Nútená reklama niekoľkokrát denne
Sponzorované príspevky vo forme videoreklamy majú byť atraktívne tak pre inzerentov ako aj pre samotných užívateľov, ktorým sa dostane relevantná reklama vo forme, na ktorú sú zvyknutí z televízie. Zatiaľ nemožno presne určiť, akým spôsobom sa Facebook rozhodne videá propagovať. S najväčšou pravdepodobnosťou ich však zobrazí užívateľom niekoľkokrát denne a na celej ploche, bez možnosti reklamy preskočiť. Nebudú mať teda formu rušivých postranných bannerov, ktorým sa dá pomerne úspešne vyhnúť pomocou doplnkov v prehliadači na ich blokovanie. Podľa analytikov môže Facebook užívateľom dať možnosť nezaujímavú reklamu preskočiť a namiesto nej zobraziť inú.

Atraktívny formát pre inzerentov
Reklamné videá budú navyše zacielené na presný okruh užívateľov, od čoho Facebook očakáva zvýšený záujem zo strany inzerentov. Tí už nebudú musieť reklamy nasadzovať celoplošne, ale budú ich môcť prispôsobiť tej skupine používateľov, pre ktorú môžu byť zaujímavé. Okrem toho Facebook inzerentom ponúkne to, čo žiadna iná firma ponúknuť nedokáže. Prístup k viac ako jednej miliarde registrovaných užívateľov, z toho takmer dve tretiny používajú sociálnu sieť denno denne. Facebook ich navyše dokonale pozná. Vie s kým sa stretávajú, aké majú záujmy, čo jedávajú, aké filmy sledujú, kde pracujú, študujú, bývajú.

11 debata chyba
Viac na túto tému: #facebook #sociálna sieť #reklama