Najväčší výrobcovia smartfónov sa rozvojovým krajinám v podstate vyhýbajú. Napokon zariadenia, ktoré ponúkajú ani nespĺňajú požiadavky menej náročných spotrebiteľov, ktorí namiesto veľkého dotykového displeja a osemjadrového procesora uprednostnia oveľa skromnejšie parametre a najmä nízku cenu. Parametre, ktoré nemajú nič spoločné s rokom 2015. Napriek tomu si niektorí veľkí výrobcovia začali uvedomovať akú silu majú niektoré krajiny tretieho sveta, čo sa množstva spotrebiteľov a najmä absencie konkurencie týka.
Čínske Xiaomi, ktoré za svoj raketový štart a mimoriadny úspech vďačí najmä lokálnemu trhu, sa rozhodlo, že vstúpi aj na iné trhy, o ktoré konkurencia veľký záujem neprejavila. V týchto dňoch firma oznámila, že v miliardovej Indii predala len za tretí štvrťrok tohto roka svoj miliónty smartfón. Najobľúbenejším smartfónom v Indii sa stal Redmi Prime 2 s 4,7-palcovým displejom, ktorý je v predaji za necelých sto eur. India sa pre Xiaomi stala hneď po Číne druhým najdôležitejším trhom. Vďaka partnerstvu s africkými mobilnými operátormi sa pokúsi presadiť aj v Juhoafrickej republike, Nigérii a Keni.
V súčasnosti je Xiaomi piatym najväčším výrobcom smartfónov s trhovou hodnotou 46 miliárd amerických dolárov. Svoj prvý smartfón s označením Mi predstavila v roku 2011. V súčasnosti podľa odhadov ročne predá 80 až 100 miliónov smartfónov.