LinkedIn má napriek svojmu označeniu “sociálna sieť” od bežných sociálnych sietí typu Facebook ďaleko. Určený je pre profesionálov, ktorí chcú medzi sebou nadviazať pracovné aj mimopracovné vzťahy, zdieľať svoje know-how, podeliť sa o profesijné skúsenosti či len jednoducho nájsť si novú prácu. Každý z takmer 450 miliónov registrovaných užívateľov si môže na sieti vytvoriť svoj osobný profil, ktorého súčasťou je vzdelanie, zoznam predošlých a súčasných zamestnaní ale aj osobné a profesionálne skúsenosti. Užívatelia si môžu navzájom dopĺňať do profilu skúsenosti a referencie. Na LinkedIn môže potenciálny zamestnávateľ získať komplexnejší prehľad o adeptoch na voľné pozície.
Najväčšia akvizícia v histórii Microsoftu.
O tom, že LinkedIn bol na predaj sa veľa nehovorilo. Rokovania s potenciálnymi investormi a záujemcami prebiehali v úzadí bez informovania verejnosť. Aj preto môže pre niekoho znieť prekvapivo, keď sa zo dňa na deň v médiách objaví informácia o akvizícii podobného rozsahu, pri ktorej Microsoft za novú firmu v portfóliu zaplatí až 26 miliárd dolárov. Akvizícia ale nie je len obyčajným rozmarom a pre Microsoft má dlhodobý a strategický význam. Pracovať so zavedenou značkou bude navyše pre firmu jednoduchšie než zakladanie vlastnej sociálnej siete, nech je už akákoľvek. Napokon Microsoft to už v minulosti skúšal so sieťou So.cl, no bez väčšieho úspechu.
Microsoft plánuje sociálnu sieť prepojiť s niektorými online nástrojmi a kancelárskym softvérom Office 365. Názov sociálnej siete zostane zachovaný, meniť sa nebude ani jej vedenie a naďalej bude fungovať viac menej autonómne. Uzatvoreniu dohody medzi oboma spoločnosťami ešte predchádza jej schválenie regulačnými úradmi a akcionármi. LinkedIn by sa mohol následne pod Microsoft oficiálne začleniť na konci roka.