Výrobca televízorov špehoval užívateľov a údaje predával tretím stranám

Americká firma Vizio zbierala údaje z 11 miliónov televízorov a sledovala návyky užívateľov. Dáta potom predávala tretím stranám. Federálna obchodná komora jej uložila dvojmiliónovú pokutu.

televízory, diaľkový ovládač, televízor, tv
Ilustračné foto
Autor:

Nie je tajomstvom, že inteligentné spotrebiče môžu poľahky skončiť v rukách skúsených hackerov, ktorí ich využijú či už na šírenie malvéru alebo na špehovanie členov domácnosti. O to horšie je, ak tak cielene robí aj sám výrobca. Federálna obchodná komora uložila americkej firme Vizio pokutu vo výške 2,2 milióna dolárov za nelegálny prístup a spracovávanie dát miliónov užívateľov inteligentných televízorov. Informoval o tom server BBC.

Spoločnosť Vizio nie je len dodávateľom softvéru, ale televízory aj sama vyrába. Podľa obchodnej komory softvér nastavila tak, aby na jej servery automaticky odosielal údaje o používaní televízorov. Tieto údaje si potom firma nenechávala len pre seba, ale predávala ich tretím stranám. Bránila sa tým, že údaje nikdy nespájala s konkrétnymi používateľmi a vo svojej podstate boli anonymné. Pomôcť mali pri sledovaní návykov divákov.

Zaujímavé tiež je, ako dlho dokázala spoločnosť unikať pozornosti úradov. Údaje zbierala už od februára 2014 a za tri roky zhromaždila informácie z 11 miliónov televízorov. Tie okrem iného obsahovali IP adresy, názvy prístupových bodov, poštové smerové čísla a mnohé ďalšie. Obchodná komora nariadila firme všetky zozbierané údaje vymazať a užívateľov v budúcnosti o zbere dát informovať.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ
google, vyhľadávač, špehovanie, security, ezpečnosť, vyhľadávanie

Nájsť pirátske weby vo vyhľadávačoch bude oveľa náročnejšie

22.02.2017 07:00

Google a Microsoft majú novú stratégiu, ako dôslednejšie blokovať odkazy na pirátske weby. Vo výsledkoch vyhľadávania ich už vôbec nezobrazia.

youtube, video, služba, google, internet, videá

YouTube už divákom nebude nútiť dlhé reklamy. Zmení zaužívané pravidlá

21.02.2017 07:00

Od budúceho roka YouTube z videí odstráni dlhé 30-sekundové reklamy. Reklamy budú kratšie a pútavejšie, no nebude ich možné preskakovať.

facebook, sociálna sieť, social network, chat, like, internet

Extrémistov a teroristov bude na Facebooku hľadať aj umelá inteligencia

19.02.2017 07:00

Umelá inteligencia bude sledovať a analyzovať príspevky a komentáre s cieľom identifikovať extrémistov a teroristickú propagandu.

čierna skládka, odpad, okolie zabí majer, bratislava

Občania Štúrova sa búria proti plánovanej spaľovni odpadov

22.02.2017 13:44

Občania Štúrova a okolitých obcí sú proti výstavbe strediska na recykláciu odpadov pre obavy zo zhoršenia stavu životného prostredia.

predsedníctvo, logo, EÚ, Lajčák

Podujatia predsedníctva EÚ vyšetruje NAKA, vypovedali svedkovia

22.02.2017 13:30

Kultúrne akcie súvisiace so slovenským predsedníctvom v Rade EÚ preveruje polícia. Zamerala sa na to, či pri ich organizácii nedošlo k šafáreniu s verejnými peniazmi.

cirkev, kňaz

Kiska druhykrát nepodpísal zákon o cirkvách

22.02.2017 13:11

Podľa predkladateľov, poslancov SNS, je cieľom novely zákona eliminovať špekulatívne registrácie údajných cirkví a náboženských spoločností.

PSA - Opel

Záchrana automobilky Opel bude za cenu prepúšťania v Británii

22.02.2017 13:00

Nemeckú značku Opel môžu mať čoskoro v rukách Francúzi.