Samsung, ktorý sa viackrát pokúsil presadiť na trhu s notebookmi v Európe pohorel. Pred niekoľkými rokmi, keď firma vstupovala do nového segmentu spotrebnej elektroniky, mala nie len veľké očakávania ale aj ambiciózne ciele. Zatiaľ čo smartfóny, hybridné phablety a tablety predáva v státisícoch a prakticky ovláda trh, s notebokmi a počítačmi to neplatí.
Európsky trh s počítačmi je podľa hovorcu Samsungu špecifický. Spotrebitelia majú iné požiadavky, navyše celému segmentu sa darí každým rokom menej. Biznis s počítačmi a notebookmi dlhodobo klesá a tento trend pocítila kórejská firma asi najviac zo všetkých. “Hovoríme o špecifikáciách konkrétneho regiónu a nie o vlastnostiach a dopyte na iných trhoch,” uviedol hovorca v rozhovore pre server TechAdvisor. Z európskeho trhu by mal Samsung v najbližších týždňoch stiahnuť všetky svoje notebooky vrátane notebookov s operačným systémom Chrome OS.
Samsung pritom nie je jedinou firmou, ktorá sa rozhodla opustiť európsky trh s počítačmi. Japonské Sony na začiatku roka oznámilo odpredaj svojej počítačovej divízie investičnému fondu Japan Industrial Partners, ktorý síce plánuje notebooky a počítače s logom Vaio vyrábať aj naďalej, no bez značky Sony ich bude ponúkať len na japonskom trhu.