Inteligentné okuliare ešte stále nie sú bežnou výbavou technologických nadšencov. Google s okuliarmi Glass váhavo experimentoval od roku 2012 až do roku 2014, kedy ich vôbec po prvýkrát ponúkol bežným spotrebiteľom. V súčasnosti sú v rámci testovacieho programu Explorer dostupné pre obyvateľov Spojených štátov a stále nevedno, kedy ich Google oficiálne uvedie na trh a ponúkne aj záujemcom z Európy či Ázie.
Inteligentné okuliare nie sú len doménou Googlu
Google Glass je síce najznámejším projektom inteligentných okuliarov, ani zďaleka ale nie je jediným. Podobný produkt ponúka aj Epson a viaceré menšie firmy. Na vývoji obdobných okuliarov pracuje aj Sony či Intel. Začiatkom decembra Intel oznámil spoluprácu s firmou Luxottica, ktorá zastrešuje viaceré značky vrátane Ray Ban, ktorej výsledkom má byť predstavenie luxusných okuliarov využívajúcich najnovšie technológie. Sony sa zas v týchto dňoch pochválilo vlastným konceptom, vďaka ktorému bude možné obyčajné okuliare premeniť na inteligentné. Postačí na rám nasadiť univerzálne zariadenie so vstavaným displejom.
Náhlavná súprava od Sony obsahuje samostatnú zobrazovaciu jednotku s miniatúrnym OLED displejom (s veľkosťou 58 milimetrov) schopným zobraziť rozlíšenie 640 × 400 bodov. Displej by mal ponúknuť 100-percentné pokrytie farebného priestoru maticou sRGB, kontrastný pomer až 10 000:1 a jas na úrovni 800 cd/m2. Pomocou projekcie je údajne možné získať ekvivalent obrazu s uhlopriečkou 40 centimetrov pri sledovaní zo vzdialenosti dva metre. Napriek nízkej hmotnosti, len 40 gramov, bude zobrazovacia súprava obsahovať ARM procesor Cortex-A7, Bluetooth 3.0 a podporu pre bezdrôtový prenos dát cez Wi-Fi 802.11 b/g/n. Výdrž pri batérii s kapacitou 400 mAh nie je možné odhadnúť.